INTERVJU O PROJEKTNEM UČNEM DELU
Pri predmetu Didaktika z osnovami IKT, sem v okviru seminarja na temo Projektno učno delo, izvedla anketo z učiteljico razrednega pouka.
V okviru vprašanj sem se pozanimala o tematikah, ki so privlačne za ustvarjanje projektnega učnega dela, o končnih izdelkih, o usmerjanju dela in poteku dela ter o reševanju problemov. Iz srečanja lahko povzamem, da si učitelji projekte pripravi že pred začetkom šolskega leta, da tako le-ti potekajo tekoče, tekom šolskega leta. Osredotočeni so predvsem na teme, ki so povezane z bližnjimi kraji in ljudmi iz teh krajev, poslužujejo pa se tudi projektov, katerih pobude pridejo iz zunanjih institucij (npr. Eko šola, Zdrava šola, odgovorno s hrano,…) in tako teme aktualizirajo. Pri tem sodelujejo učenci, njihovi sorodniki in sosedje ter vaščani in znani krajani. Ponavadi učitelj podrobno predstavi temo in jo razloži ter predstaviti okvirni cilj, da učenci to razumejo. Kasneje dodeli vloge in omejijo čas trajanja. Izvajanje lahko poteka v dvojicah, skupinah ali individualno. Tu so razvidne tudi prvine in sposobnosti vodenja posameznikov in tudi učencev, ki pri izvajanju niso preveč aktivni. Večje načrtovani projekti ponavadi potekajo po etapah: iniciativa, skiciranje projekta, načrtovanje izvedbe, izvedba in sklepna faza. Etapa iniciative in skiciranje projekta je učencem izvzeta, saj po večini tu aktivno delujejo učitelji, vseeno pa upoštevajo predloge učencev. Učenčevo delovanje se pokaže v etapi izvedbe. Pri reševanju konfliktov potrebujejo pomoč, saj sami le-teh še niso sposobni reševati, zato pa jim ob strani stoji učitelj, ki jim pomaga, svetuje, jih spodbuja. Učenci pri tej obliki dela razvijajo različne kompetence, učijo se dela v skupini, komunikacije, reševanja problemov, raziskovanja tem, ki jim niso znane in podobno.
Zdi se mi, da je projektno učno delo primerno za izvajanje v šolah, saj s tem delom učence naučimo sodelovanja v skupinah, komuniciranja, sprejemanja odločitev, upoštevanja mnenj drugih, strpnosti in še veliko drugih stvari. Pri tem pa se mi zdi pomembno, da jih usmerjamo v raziskovanje tem, ki jih sami še ne poznajo in jih tako pripravljamo za nadaljnje šolanje, kjer bodo morali sami pridobivati določena znanja.
Intervju je dostopen na spodnji povezavi: