2. naloga E-portfelja: gradivo za izvedbo empiričnega dela
Za izvedbo empiričnega dela seminarske naloge sva s kolegico najprej pripravili spletno anketo z naslovom E-redovalnice in E-dnevniki, nato pa jo posredovali učiteljem in učiteljicam osnovnih in srednjih šol po Sloveniji. Najin namen seminarske naloge je bil zbrati in ovrednotiti mnenja posameznih učiteljev o zadovoljstvu z uporabo E-redovalnice in E-dnevnika; kaj vse jim nudijo storitve (E-asistent, Lo-polis,..); katere funkcije storitev uporabljajo; se jim zdi, da jim E-redovalnice in E-dnevniki olajšajo ali otežijo njihovo delo…
Anketo sva izdelali v spletnem vprašalniku EnKlikAnketa in jo posredovali učiteljem in učiteljicam osnovnih in srednjih šol po Sloveniji. Anketo sva izvajali teden dni, nato pa sva dobljene podatke analizirali. Rezultate si lahko ogledate spodaj.
Anketo je rešilo 10 anketirancev.
Demografski podatki:
Graf 1: Spol anketirancev Graf 2: Starost anketirancev
Anketo je rešilo 40 % moških in 60 % žensk, kar lahko vidimo na Graf 1. Graf 2 pa prikazuje starostne skupine anketirancev, 70 % anketirancev je starih med 21 – 40 let, 30 % anketirancev pa je starih med 41 – 60 let.
1. Katero izmed naštetih storitev uporabljate?
Graf 3: Uporabljena storitev anketirancev
Izmed anketeranih polovica (50 %) uporablja storitev E-asistent, 40 % jih uporablja Lo-polis, le 10 % pa jih uporablja storitev E-glasbena šola, kar je prikazano na Graf 3.
2. Ali poleg spletne E-redovalnice in E-dnevnika uporabljate tudi ročno redovalnico (lastno)?
Graf 4: Uporabljanje lastne redovalnice anketirancev
Na Graf 4 lahko vidimo, da kar 70 % vseh anketirancev še danes uporablja poleg spletnih storitev tudi svojo lastno ročno redovalnico. 30 % anketirancev pa popolnoma zaupa sistemu spletnih storitev in svoje lastne ročne redovalnice ne potrebuje.
3. Kako ste zadovoljni s:
Graf 5: Zadovoljstvo anketirancev z E-redovalnico Graf 6: Zadovoljstvo anketirancev z E-dnevnikom
Graf 7: Zadovoljstvo anketirancev z obveščanjem staršev preko storitev
Pri tem vprašanju so anketiranci izražali svoje mnenje glede spletne redovalnice, spletnega dnevnika in obveščanjem staršev preko storitev. Graf 5 prikazuje mnenja anketirancev glede spletne redovalnice. Vidimo, da je polovica (50 %) srednje zadovoljnih, 40 % je zelo zadovoljnih, 10 % pa ni zadovoljnih. Mnenja anketirancev glede spletnega dnevnika prikazuje Graf 6. Opazimo da je 70 % anketiranih srednje zadovoljnih, 20 % je zelo zadovoljnih, 10 % pa ni zadovoljnih. Pri obveščanjem staršev preko storitev je 40 % anketirancev srednje zadovoljnih, 20 % je zelo zadovoljnih, 30 % ni zadovoljnih, 10 % pa nima mnenja, podatke lahko vidimo v Graf 7.
4. Katere funkcije storitev (E-asistent, Lo-polis,..) uporabljate?
Graf 8: Uporabljene funkcije anketirancev
Na naslednjem Graf 8 lahko vidimo, katere funkcije spletnih storitev učitelji uporabljajo. Vsi od anketiranih uporablajo E-dnevnik, devet od desetih anketiranih uporablja E-redovalnico, šest od desetih anketiranih uporablja beleženje preverjanja znanja, polovica anketirancev uporablja komunikacijo s starši, po en od anketiranih pa uporablja zapisovanje domačih nalog, komunikacijo s starši in pa izpis učencev.
5. Se vam zdi, da vam storitev (E-asistent, Lo-polis,..) olajša delo?
Graf 9: Olajšanje anketirancev z uporabo storitev?
Polovica (50 %) anketirancev trdi, da jim storitev olajša delo, druga polovica (50 %) pa trdi, da jim storitev delo oteži, kar lahko vidimo prikazano na Graf 9.
6. Na kakšen način vam storitev olajša oz. oteži delo?
Graf 10: Kako anketirancem spletna storitev olajše/oteži delo?
Anketirancem, ki pravijo da jim storitev delo olajša, so za argument trije navedli da jim delo olajša ker imajo manj papirologije, dva pa sta navedla da zato, ker prihranita na času. Anketirancem, ki pa pravijo da jim storitev delo oteži sta dva kot argument navedla da je storitev nepraktična in jim povzroča preveč težav, druga dva sta navedla da je program “smotan in neumen”, eden pa je za svoj argument napisal, da porabi preveč časa, kar lahko vidimo prikazano v Graf 10.
Ob ponovnem izvajanju najine Seminarske naloge ne bi spremenili ničesar, saj sami meniva, da sva se dotaknili vseh pomemnbih tem oz. tiste ki so naju najbolj zanimale v povezavi z izbrano temo. Tako sva izvedeli, katere spletne storitve učitelji po večini uporabljajo, kakšno je njihovo mnenje o njih samih in kako vplivajo na njihovo delo. Izvedeli pa sva tudi zanimivost, da zelo veliko učiteljev dandanes še vedno uporablja lastno ročno redovalnico, kar se nama zdi zelo pametno.
Tina Mesec in Anja Seliškar