Intervju
Pri katerih predmetih največ sprašuješ? Kjer ti gre bolje ali slabše?
Maj: Več sprašuje pri predmetih, kjer ne zna.
Gal: Več sprašuje pri predmetih, kjer več zna; ponavadi takrat, ko misli, da razume in preveri pravilnost.
Vita: Več sprašuje pri predmetih, kjer več zna.
Ira: Največ sprašuje pri predmetih, ki so ji zanimivi.
Zakaj pri nekaterih predmetih ne sprašuješ?
Maj: Ker karkoli vpraša, učitelji rečejo, da so to že povedali.
Gal: Pri matematiki ne želi spraševati, ker se učitelj smeji vprašanjem ali jih celo žali.
Vita: Najmanj sprašuje pri matematiki in pri fiziki, ker ji greta ta dva predmeta najslabše in pri sami uri ne ve niti kaj bi vprašala, da bi snov razumela. Vsi profesorji z izjemo enega so pripravljeni odgovoriti na vprašanja, tudi vprašajo, če so dali ustrezen odgovor.
Ira: Pri določenih profesorjih ne postavlja vprašanj, ker ne dajo željenega odgovora, rečejo, da naj pogledajo na internet, niso prijazni
Postavljanje vprašanj, ki niso nujno povezana z učno uro, zanimivosti – interesna vprašanja
Gal, Maj in Vita pravijo, da noben od njih ne postavlja takšnih vprašanj, ker profesorji ponavadi niso pripravljeni odgovorjati na vprašanja, ki nimajo povezave z učno uro.
Ira pravi, da določeni profesorji z veseljem razložijo še kako dodatno vprašanje, če s tem ne motijo njihove razlage o nečem drugem, nekateri profesorji pa sploh ne želijo takšnih vprašanj (Ker niso »pripravljeni«).
Spraševanje ostalih v razredu
Maj: Tisti z boljšimi ocenami sprašujejo več.
Gal: Največ sprašujejo tisti s slabimi ocenami, podajajo neumestna vprašanja. Pridni manj sprašujejo, ker že vse znajo.
Vita: Večinoma vsi tiho, včasih kdo z dobrimi ocenami, tisti s slabšimi pa nikoli ne sprašujejo.
Ira: Več sprašujejo tisti z dobrimi ocenami.
Letos v primerjavi z drugimi leti
Maj: Letos več sprašuje, ker manj razume ko lani
Gal: Letos več sprašuje ker več zna in ima boljše ocene
Vita: Letos sprašuje manj kot lani; prej se ji je zdelo, da so vsi pričakovali, da bo spraševala, hkrati je tudi poznala učitelje, letos je vse bolj strogo
Ira: V prvem letniku sem postavljala manj vprašanj, ker nisem poznala profesorjev in sošolcev, kasneje me je tudi vedno bolj zanimala snov.
Učiteljevo spodbujanje vprašanj
Le Ira pravi, da so v gimnaziji včasih profesorji vprašali učence o poteku učnih ur, kaj bi lahko spremenili, dodali itn., vsi štirje pa da so včasih učitelji dali dolg spisek vprašanj, ki so bila primerna za preverjanje znanja in da so že kdaj potekale diskusije