IKT in jaz do sedaj ter vizija glede IKT pri poučevanju matematike
Informacijsko-komunikacijska tehnologija je prisotna na vsakem koraku, česar se pogosto ne zavedamo. Že iz opisa mojega vsakdanjika boste opazili, da je temu res tako.
Jaz se že na vse zgodaj zjutraj srečam s telefonom, ko samo ugasnemo budilko. Čez dobre pol ure sem že v stiku z napravo, s katero sprevodnik na vlaku preveri veljavnost moje kartice. Med dolgo vožnjo si krajšam čas z brskanjem po internetu, ki je sicer omrežna storitev in jo prav tako uvrščamo med IKT. Po izstopu z vlaka, sem na železniški postaji obkrožena s takšnimi in drugačnimi nadzornimi kamerami in ozvočenji, ki omogočajo sporočanje prihodov in odhodov vlakov. V primeru, da se odločim za uporabo kolesa Biciklj se srečam z napravo, ki mi omogoči izposojo kolesa, ob enem pa tudi meri čas izposoje. V nasprotne primeru pa pot nadaljujem z Ljubljanskim mestnim avtobusom. Na samem postajališču se srečam z interaktivnimi tablami, ki prikazujejo čas prihodov avtobusov. Ob vstopu na avtobus so tu spret prisotne naprave za preverjanje veljavnosti vozovnice, opazimo pa lahko tudi interaktivne zaslone, ki nam prikazujejo najnovejše novice. Na sami fakulteti pa smo študenti predvsem v stiku z računalniki, sistemom za izposojo knjig, interaktivnimi tablami, spletno učilnico … Na poti domov se celotna zgodba ponovi. Doma pa se pogosto srečam še z radijem, televizijo, tablico in raznimi aplikacijami za pridobivanje informacij.
IKT bi lahko uporabili tudi pri predmetu matematike, in sicer na več različnih načinov:
- z interaktivno tablo in programom Geogebra, lahko otokom prikažemo grafe, like, telesa …
- prek telefona skupaj z otroki poiščemo določen izrek, definicijo …
- otrokom omogočimo uporabo spletne učilnice
- prek aplikacije Socrative z otroki utrjujemo snov