Preverjanje in ocenjevanje znanja z IKT

Predmet: Matematika.

Sklop: Liki in telesa

Cilja:  

• Učenci izračunajo obseg in ploščino pravokotnika in kvadrata (z obrazcem).

• Učenci ugotovijo neznano količino iz obrazca z geometrijsko vsebino.

Opis nalog: 

Naloge, ki sem jih ustvarila s pomočjo Kahoota, bi uporabila med uro matematike. Z njimi bi učenci na hitro ponovili obrazce za računaje obsega in ploščine kvadrata in pravokotnika. Vse naloge namreč temeljijo na tem, da morajo učenci izbrati enega izmed štirih odgovorov. Pri tem jim ni potrebno ničesar izračunati, ampak morajo le poznati ustrezne obrazce.

Naloge, ki pa sem jih ustvarila  s pomočjo Go formativa,  od učencev zahtevajo tudi računsko aktivnost. Vse objavljene naloge niso enake zahtevnosti, ampak se njihova težavnost stopnjuje. Učenci morajo najprej znati le uporabljati ustrezne obrazce, na način da vanje vstavijo podatke in brez kakršnih koli preoblikovanj enačb pridejo do rešitve. Nato sledijo naloge, kjer morajo učenci izbrati pravilen obrazec, vstaviti podatke in izraziti iskano neznanko. Pri zadnjih dveh nalogah pa se od učencev poleg prej naštetih aktivnosti pričakuje tudi, da znajo pretvarjati enote.

Primerjava Kahoota in Go formativa:

Kot pozitivno lastnost, bi pri Kahootu izpostavila to, da nam omogoča hitro ponavljanje določene snovi. Dobro je tudi to, da učenci istočasno rešujejo naloge ter odgovore iščejo glede na barvo in/ali obliko. Odgovori so po zasnovi tekom enega sklopa enaki, saj se že na začetku odločimo na kakšen način bodo podani. To nam kasneje na žalost ne omogoča vključevana še drugih načinov preverjanja znanja, kot naprimer pri Go formativu. Seveda to lahko pomeni, da nam Kahoot ne omogoča dosega višjih taksonomskih ravni, a vseeno lahko na zahtevnost v veliki meri vplivamo s postavitvijo vprašanj. Pri sami zasnovi spletne strani, se mi zdi, da je Kahoot veliko prijaznejši za uporabo. Morda imam tak občutek le zato, ker smo ga za razliko od Go formativa že preizkusili na vajah. A vseeno, pri uporabi Go formativa sem porabila kar nekaj časa, da sem našla vse potrebne podstrani. Pa še takrat, ko mi je okolje nekako postalo domače, nisem našla funkcije, ki bi mi omogočila zapis kvadratnih centimetrov, kar pri Kahootu ni nikakršna težava. Pri obeh programih mi je všeč, da tako učenci, kot udi učitelji takoj dobijo povratne informacije. Učenci na ta način vidijo kaj znajo in česa ne, ter na kaj morajo biti pozorni pri reševanju nalog. Učitelji pa lahko prek teh informacij izvejo, kakšno je dejansko znanje razreda in kaj je potrebno dodatno razložiti utrditi. Obstaja pa tudi ena slabost povratne informacije, in sicer ta, da je v večini primerov osredotočena le na pravilnost odgovora in ne na sam postopek reševanja. Dobro je tudi to, da sta obe aplikaciji brezplačni za uporabo in nam omogočata vpogled v projekte ostalih učiteljev.

Refleksija:

Prek naloge sem spoznala različne aplikacije, ki nam omogočajo popestritev pouka, hitro preverjanje znanja, vpogled v znanje razreda itd. Spoznala sem nek nov vidik poučevanja, ki je v sedanjem času otrokom blizu in jih lahko motivira k učenju. V primeru, da bi imela več časa, bi oblikovala vprašanja, ki bi ustrezala še ostalim tipom odgovorov. Pridobljeno znanje bi med samim študijem lahko uporabila pri simulacija oz. kasneje v okviru prakse.  Na poklicni poti pa kot pripomoč za preverjanje znanja, popestritev pouka. Pri izdelavi naloge mi je bilo najljubše preizkušanje aplikacij in uporaba le teh na vajah. Pri definiciji naloge ne bi spremenila ničesar, saj se mi zdi, da dobro pokrije obravnavano temo. Omogoča nam podrobno seznanitev z aplikacijami in razvoj kritičnega mišljenja pri uporabi le teh.

(Skupno 28 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost