Spletna kviza Kahoot in Formative

Predmet: Kemija

Učna tema/vsebinski sklop po UN: Kemija je svet snovi

Naslov učne ure: Elementi in spojine

Učni cilji tematskega sklopa:

Učenci se v učni uri naučijo kaj so elementi in kaj spojine ter da so to čiste snovi, opredelijo jih z gradniki (atomi/molekulami). Znajo našteti par primerov le teh, nekaj pa jih vidijo tudi v živo in se s tem naučijo opazovati in primerjati različne lastnosti elementov in spojin v šolski zbirki.

V učni uri poleg modelov uporabljajo tudi periodni sistem elementov in tako razvijajo spretnosti z različnimi viri podatkov ter z njim spoznajo simbol in formulo kot zapis za atom ali molekulo elementa pa tudi spojine. Naučijo se poimenovati različne elemente, spoznajo v kakšnem agregatnem stanju so v elementarnem stanju pri sobnih pogojih, pa tudi kateri se v elementarnem stanju nahajajo v obliki molekul (znajo našteti nekaj primerov).

Kviz:

Naloge sem oblikovala predvsem kot ponovitev in utrjevanje tega kar smo se naučili pri uri in bi jih rešili doma. Vprašanja pri Formativu so zato različnih tipov, da so bolj razgibana in zanimiva, da jim bo reševanje prijetnejše in so zato esejska, true/false, za označit več ali le en pravilen odgovor, odgovori na kratko, pa tudi za označiti določeno stvar na sliki. Vprašanja so tudi zelo različna po zahtevnosti in na široko zajamejo vse kar bi morali otroci znati o tej učni temi. Pri Kahootu pa so zaradi omejenosti vse naloge istega tipa in zato ne zajamejo tako široko učne snovi, vendar se mi zdijo za ponovitev kljub temu primerne.

Vprašanja kjer je na izbiro le en pravilen odgovor ali več, ter vprašanja true/false, se mi ne zdijo težka in zato menim da niso pokazatelj višjega nivoja znanja. V višjo taksonomsko raven pa bi dala naloge, kjer morajo učenci sami kaj napisati in tako pokazati razumevanje snovi (teh nalog pri Kahootu ni, so le take, da učenci izbirajo en pravilen odgovor iz večih možnosti).

Formative je zelo prijetna in enostavna aplikacija. Všeč mi je preglednost, poleg tega pa sem se ob oblikovanju vprašanj prav zabavala. Zdi se mi zelo uporabna in jo bom gotovo uporabljala. Največ težav pa mi je predstavljalo to, ker ni bilo nikjer zaslediti gumba za shranjevanje in tako nisem bila prepričana ali se bo moje delo shranilo ali ne. Kahoot je prav tako odlična aplikacija, ki pa ni tako pregledna kot Formative, prav tako pa nima tako velike izbire tipov nalog.  Nobena od orodij mi tehnično ni bila zahteva, obe sem osvojila takoj, saj sta zelo jasni, pregledni in preprosti za uporabo. Formative pa mi je bil malo bolj prijetnejši za uporabo kot Kahoot, saj je bilo več možnosti na izbiro in si si res lahko zamislil zelo zanimive, pestre naloge. Pri Kahootu so vse naloge enakega tipa, le ena je malo drugačna, kjer morajo učenci izbrati en pravilen odgovor na vprašanje s pomočjo slike. Za učitelja se mi zdi torej bolj primeren Formative, saj omogoča več različnih možnosti, orodij za različne taksonomske nivoje. Pri Formativu sem lahko dodala tudi vprašanja kot so opiši, razloži itd., česar pri Kahootu nisem mogla, saj tisti kviz, ki sem ga sestavljala ni omogočal drugačnih tipov nalog kot le možnost izbire pravilnega odgovora izmed štirih možnosti. Niti ni omogočal izbire več pravilnih odgovorov, temveč le enega, zato se mi zdi Formative veliko boljši in zanimivejši za učence, učitelj pa tudi dobi boljšo povratno informacijo o znanju učencev, saj iz različnih tipov nalog lahko več izveš. Povratne informacije za učence so mi tudi ljubše pri Formativu, saj sem ob napačnem odgovoru se počutila prijetneje, Kahoot napačen odgovor zelo poudari, z velikimi črkami napiše in z močno barvo in se počutiš slabše, če odgovoriš nepravilno, kot pri Formativu, kjer tvoja napaka ni tako kričeče poudarjena.

Povezave do realiziranega preverjanja znanja:

Formative:

Kahoot:

 

Zame je bilo prvič, da sem sestavila spletni kviz, bilo mi je zelo zanimivo. Naučila sem se delati z različnimi orodji, poleg tega pa sem se zraven zabavala in spoznala, da ni enostavno sestaviti kviz, ki bi zajel vso učno temo in bi ti dal najbolj optimalne povratne informacije. Če bi imela več časa bi v vprašanja dodala več slik, videoposnetkov, sestavila bi še več zanimivih vprašanj, pri Kahootu bi spremenila tudi nastavitve kot so izklop zvoka, da učenci ne bi bili razvrščeni po tem kako dobro odgovarjajo, verjetno bi tudi preverila, če za kakšno vprašanje potrebujejo več časa. Največ sem se posvetila predvsem vprašanjem, ki so esejska oziroma so višje taksonomske ravni, saj sem nanje spodaj tudi odgovorila in sem morala pri odgovarjanju paziti, da nisem storila kakšne napake. Kviz mi je zelo zanimiv, gotovo ga bom uporabila kakšno uro za popestritev, za preverjanje znanja pred testom, ali pa za ponavljanje naučenega pri uri, kot sem to naredila zgoraj. Kviz mi bo verjetno prišel prav tudi kje drugje, na kakšnem družinskem srečanju (narediš kviz o slavljencu ipd.). Najljubše pri izdelavi naloge mi je bilo to, da sem se počutila že kot učiteljica in mi je bilo zelo zabavno si izmišljevati vsa mogoča vprašanja. Najmanj pa mi je bilo všeč to ker nisem bila gotova kater link posredovati, kako shraniti (zato sem za vsak slučaj zgoraj prilepila za vsako aplikacijo po dva linka). Definicija naloge je bila popolnoma primerna, dodala bi mogoče le še to koliko vprašanj je potrebno narediti najmanj, ker sama sem jih pri Formativu naredila kar nekaj, pri Kahootu sem se pa začela že rahlo ponavljati, ker nisem vedela koliko jih moram narediti.

(Skupno 365 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost