Vektorska grafika

Ideja: s pomočjo programa Inkspace ustvarimo geometrijsko telo (piramido) in ga vključiti v učni list, na katerem bi učenci morali poimenovati telo in osnovno ploskev, označiti oglišča, dorisati višine in zapisati formuli za volumen in ploščino.

Postopek izdelave: v nadaljevanju bo prikazan postopek izdelave piramide.

  • Prvi korak: odpremo program Inkspace, kliknemo na ikono riši kvadrate in pravokotnike ter narišemo kvadrat. Nato na desni strani pod zavihkom nagibaj, spremenimo naklon za 45° in kliknemo uporabi. Ko to storimo, se naš kvadrat preoblikuje v romb.

  • Drugi korak:  kliknemo na ikono riši krivulje in ravne črte ter s pomočjo te funkcije narišemo stranice in diagonali romba. Iz presečišča diagonal potegnemo črto navzgor in pri tem pazimo, da se nam v spodnjem delu programa ( na sliki označeno z rumeno), izpiše, da smo to storili pod kotom 90°. Na ta način smo narisali višino piramide.

  • Tretji korak: Zopet uporabimo funkcijo riši krivulje in ravne črte ter z njo narišemo stranice piramide. Ko je piramida narisana označimo osnovno ploskev in jo pobarvamo na belo.

  • Četrti korak: v zadnjem koraku le še označimo celotno piramido, kliknemo na zavihek predmet ter nato poiščemo in uporabimo funkcijo združi. Le ta nam omogoči, da bo izdelek, ki je bil zgrajen iz posameznih delov, povezan v celoto.

 

Na ta način smo ustvarili piramido, ki ji lahko brez težav spreminjamo dimenzije, a to ne bo vplivalo na kakovosti slike.

Tako naj bi bil videti končni izdelek.

Licenca Creative Commons

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno 4.0 Mednarodna.

 

Refleksija:

Prek te naloge sem malo bolj spoznala program Inkspace in pridobila nekaj novega znanja. Sam program se mi zdi prijazen za uporabo in ustvarjalcu nudi veliko različnih možnosti oblikovanja. Sam sem spoznala le delček teh možnosti in bi se v primeru, da bi imela več časa, bolj poglobila v program. S tem bi pridobila širšo sliko o tem, kaj vse se da ustvariti. To bi mi posledično pomagalo pri pridobivanju idej o povezavi programa, ustvarjalnosti in pouka matematike.

Med samo izdelavo e-portfejla, sem največ časa porabila za oblikovanje romba. Z lahkoto sem ustvarila kvadrat, a potem kar nekaj časa nisem našla funkcije s katero bi si lahko pomagala, pri ustvarjanju osnovne ploskve piramide. Bila sem osredotočena le na funkcije na levi strani in posledično nisem opazila rešitve, ki se mi je ponujala na desni strani.  V ostalih korakih nisem imela večjih težav in prav to mi je dalo občutek, da je Inkspace prijazen program. Tekom študija, ga lahko študentje uporabljajo za ustvarjanje skic, risb, itd., ki jih ob upoštevanju licenc ni moč najti na spletu. Le to slikovno gradivo pa lahko nato uporabijo v seminarskih nalogah in predstavitvah. Učitelji se lahko tega programa poslužujejo z namenom, da bi otrokom ponudili čim več kakovostnih vektorskih slik. Pred vsem pa lahko prihranijo veliko časa, saj za iskanje ustrezne slike porabijo veliko več časa kot pa če bi sliko ustvarili kar sami. Poleg tega pa je ustvarjena slika točno taka, kot so si jo želeli, česar od iskanja na internetu ne moremo pričakovati.

Pri izdelavi naloge, mi je bilo najljubše ustvarjati s pomočjo programa. V sami definiciji naloge bi spremenila to, da bi dodala še eno nalogo, in sicer takšno, da bi morali na internetu najti ustrezno vektorsko sliko in jo preoblikovati v nam ustrezen način (tako kot smo naredili na vajah). Na ta način bi program uporabljali z dveh vidikov in malo bolj spoznali spletne strani, ki nam ponujajo vektorske slike.

(Skupno 76 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost