Izobraževalne igre pri pouku naravoslovja

 

NARAVOSLOVJE

Vsebinski sklop: ŽIVA NARAVA

Zgradba in delovanje rastlin, fotosinteza

Učni cilji iz 6. razreda (malo tudi 7. razred):

  • spoznajo zgradbo in delovanje rastlin, da celice tvorijo tkiva, spoznajo organe (korenina, list, steblo)
  • povežejo zgradbo organov z nalogami, ki jih opravlja rastlina
  • razumejo fotosintezo, celično dihanje, izmenjavo snovi z okolja, transport snovi in preprečevanje izgube,
  • razumejo kaj rastline potrebujejo za življenje,
  • spoznajo, da se rastlina razvije iz semena in vsebuje zarodek in založne snovi,
  • spoznajo osnovno zgradbo cveta in jo povežejo z načini razmnoževanja,
  • spoznajo pojme proizvajalec, potrošnik, razkrojevalec.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.

Aplikacija se imenuje Plant Growth in je zelo poučna izobraževalna igra, pri kateri si lahko izbereš ali si rastlina iz divjine ali pa gojena rastlina s kmetije. Cilj izobraževalne igre je, da paziš na to, da rastlina raste (dodajaš nove liste, poskrbiš za rast stebla in korenin, tudi narediš cvet iz katerega čebelice nato naredijo plod in ga odvržeš), paziti pa moraš na to, da rastlini ne zmanjka mineralnih snovi ali vode, saj potem ne more delovati in izgubiš igro.

Aplikacija te nauči veliko o rastlinah in sicer, njene dele kot so: korenine, steblo, seme, cvet, plod, listi (učni cilj: spoznajo da celice tvorijo tkiva, spoznajo organe – korenina, list, steblo), poleg tega spoznajo da je za življenje rastlin pomembna voda, sončna svetloba in mineralna hranila. Naučijo se da rastlina za izgradnjo organov porabi nekaj mineralnih hranil, vode in energije in zato mora paziti koliko jih lahko porabi, da jih ne zmanjka. Otroke se uči tudi že osnove fotosinteze, saj ko dodaš rastlini nov list, ta pridobi nekaj sladkorja (v zelenih delih rastline – listi – poteka fotosinteza in poleg kisika nastane sladkor). Pomembna stvar, ki se jo učenci iz igrice lahko naučijo je tudi pomen živali kot so recimo čebele, ki oprašujejo, kar je dobro prikazano s tem, da cvet spremenijo v plod. V igri pa nastopajo tudi različni paraziti, ki rastlini škodujejo v divjini, pri gojeni rastlini pa je dobro pokazano tudi škropljenje in zalivanje. Učenci se s to igrico naučijo najbolj bistvene stvari o rastlinah: zgradbo, delovanje, kaj potrebujejo rastline za rast, povežejo zgradbo organov z nalogami, ki jih opravlja rastlina, razumejo izmenjavo snovi z okoljem, spoznajo, da se rastlina razvije iz semena itd. Plant Growth je tudi grafično zelo dodelana, je lepih barv, lepo narisano, zelo preprosta in jasna in bi jo zato zagotovo uporabila pri pouku. Hitro osvojiš glavne stvari in se poleg tega še zabavaš. Zelo bi jo priporočala predvsem zato, ker mnogi otroci si niti ne predstavljajo kako rastlina deluje, raste, kar pa ta aplikacija odlično prikazuje.

Pri prvi sliki vidimo, da čebele letijo k cvetu, spodaj pa je lepo še zapisano zakaj in kaj bodo naredile. (razmnoževanje rastlin, opraševanje, žužkocvetke).

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.

Ko zaključiš s spreminjanjem rastline se ti prikaže napis, ki pove kaj naredijo listi in kaj korenine (izveš funkcijo določenih organov).

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.

Pri tej sliki pa lahko opazimo opozorilo, ki pravi naj podaljšamo korenine, da bo rastlina prejela več mineralov. Vidimo pa tudi kako iz semena zraste list in korenina. (Iz semena zraste rastlina, funkcija korenin).

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.

Tu pa vidimo sliko, ki prikazuje rastlino, ki je že precej zrasla in je za to rast porabila že vse minerale.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.

Kriteriji vrednotenja:

  • Ali je poučna? Da je zelo poučna, saj nauči veliko o rastlinah.
  • Ali ima kakšne napake (da dobijo otroci napačne informacije)? Nisem jih zasledila, mogoče bi lahko bilo le bolj poudarjeno to da čebele oprašujejo, ne pa da spremenijo kar naenkrat cvet v plod.
  • Ali je zanimiva? Da na začetku je zelo zanimiva, po 15ih minutah pa se rahlo ponavlja in postane dolgočasna, brez posebnih izzivov, zato jo ne bi uporabljala več kot toliko časa.
  • Ali je grafično lepo narejena? Da, zelo je lepih barv in je realno narisano.
  • Ali je preprosta, razumljiva? Da, potrebovala sem le dve minuti da sem razumela, kaj je potrebno delati.
  • Ali dosežemo z njo kakšen izobraževalni cilj? Zelo veliko, vsi so našteti zgoraj.
  • Ali bi jo sama uporabljala pri pouku? Da, vendar le za največ 15 minut.
  • Ali je primerna tudi za otroke, ki se težje učijo? Da, saj se zelo ponavlja in ni veliko danih možnosti na izbiro.
  • Ali je primerna tudi za nadarjene otroke? Da, saj lahko iz igre osvojijo tudi zahtevnejše cilje, kot je potek fotosinteze in razmnoževanje rastlin (cvet, opraševanje).
  • Ali zahteva veliko napora? Ne, saj se jo da z lahkoto igrati tudi brez posebnega miselnega napora, vendar tedaj ne odneseš toliko. Poleg tega nimaš veliko izbire tipk, si zelo omejen kar se tiče igranja.

 

NARAVOSLOVJE

Vsebinski sklop: ŽIVA NARAVA

Zgradba in delovanje živali

Učni cilji iz 7. razreda:

  • Spoznajo, da s živali potrošniki, ki hrano uporabijo za sproščanje energije za poganjanje življenjskih procesov,
  • Razumejo povezavo med telesno zgradbo in prilagoditvami povezanimi s premikanjem (oblike okončin, telesne oblike); živali se premikajo predvsem za iskanje hrane, umika pred neugodnimi razmerami, bega pred plenilci, razmnoževanja,
  • Razumejo povezavo med telesno zgradbo ter prilagoditvami in značilnostmi povezanimi s prehranjevanjem (na primer oblika zobovja).

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.

Druga izobraževalna igra se imenuje: WildCraft: Animal Simulation 3D, pri kateri pa živiš življenje divje živali, najprej volka, nato pa lahko izbereš tudi lisico ali risa. Pri igri najprej spoznaš, da se je treba najprej naučiti loviti, pri tem pa ti pomaga mama. Nato se osamosvojiš in začneš loviti sam. Začneš z bolj preprostim plenom kot je zajec, na koncu pa lahko loviš že večje živali kot so jeleni. Plen se brani, zato moraš pri lovu paziti, saj te lahko tudi pokonča. Izobraževalna igra zelo dobro predstavlja lov zveri, ki lovijo svoj plen. Učenci se s to igro naučijo, da so živali plenilci in plen in kakšen je odnos med njimi. Naučijo se tako prehranjevalne verige in hiearhije med živalmi. Dobro je predstavljeno tudi gibanje živali, kot je tek, hoja, skakanje, lov, beg, pasenje, branjenje, renčanje. Lepo je predstavljena narava, vse je lepih barv in grafično zelo lepo dodelano. Izobraževalna igra mi je iz večih vidikov všeč, saj ti postane življenje zveri bližje, moti me pa par stvari kot na primer to, da volk lovi sam, vendar v realnosti lovi v kardelu, le redko so samotarji (vsaj pri nas v Sloveniji). Druga slaba stran igre je, da ko napreduješ v naslednje levele lahko svojega avatarja nadgrajuješ tudi z oblekami, kar se mi zdi rahlo neprimerno, saj v naravi živali nimajo klobukov in oblek, gotovo pa dela to igro zato zanimivejšo. Igro bi nadgradila s tem, da bi avatar poleg lovljenja počel še kaj drugega na primer iskanje partnerja, skrb za družino, iskanje primernih prezimovališč, hiearhija v kardelu – da poskusiš postati alfa samec ipd. Ta izobraževalna igra na žalost predstavlja življenje volka kot sam lov, kot da ne počne ničesar drugega, zato bi otroke na to opozorila.

Prva slika prikazuje volka v naravi, ki se je odločil napasti plen.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.

Tu lahko vidimo, da se lahko igra z več igralci, spremenimo lahko žival. Vidi se pa tudi kako dobro je tehnično dodelana.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.

Kriteriji vrednotenja:

  • Ali je poučna? Izobraževalna igra je poučna, saj nam prikaže življenje plenilca.
  • Ali ima kakšne napake (da dobijo otroci napačne informacije)? Da, volki so le kot fenomen samotarne živali v Sloveniji, poleg tega predstavlja le lov in nobenih drugih aktivnosti.
  • Ali je zanimiva? Da izobraževalna igra je zelo napeta, saj se moraš poditi in boriti z določenimi živalmi.
  • Ali je grafično lepo narejena? Izobraževalna igra je narejena 3D, gibanje je čudovito narejeno, narava in obnašanje živali zelo realna. Dobro je narejen tudi zvok (renčanje volka, borba s plenom).
  • Ali je preprosta, razumljiva? Da je preprosta, saj je ednini cilj lovljenje živali, uporabljaš bolj malo tipk, poleg tega je na začetku uvajanje.
  • Ali dosežemo z njo kakšen izobraževalni cilj? Dosežemo izobraževalni cilj kot je spoznavanje prehranjevalnih verig, kdo je plen in kdo plenilec, poleg tega spoznamo delno tudi življenje živali, vidimo kako se prehranjuje jelenjad, kako zver. Vidimo tudi gibanje živali, zobovje in prilagoditve na okolje.
  • Ali bi jo sama uporabljala pri pouku? Pri pouku je verjetno ne bi uporabila, saj je bolj dolgotrajna (že samo uvajanje traja do 10 minut), bi jo pa gotovo priporočala za doma, ali pa jo izbrala kot domačo nalogo.
  • Ali je primerna tudi za otroke, ki se težje učijo? Da, saj je edini pomemben cilj lov plena.
  • Ali je primerna tudi za nadarjene otroke? Mislim, da bi sem jim zdela zanimiva, vendar verjetno ne za več kot dva dni, saj z njo ne usvojijo nekih višjih izobraževalnih ciljev.
  • Ali zahteva veliko napora? Ne, ne zahteva veliko napora, saj ni preveč miselna, poleg tega se po dveh levelih začne že rahlo ponavljati, saj edino kar tvoj avatar počne je lovi.

OPOMBA: Ta izobraževalna igra bi lahko bila za kakšnega starša neprimerna, saj prikazuje nasilno vedenje živali, zveri.

 

Pri tej nalogi sem se naučila, da se z igranja igric lahko veliko naučiš brez da bi se tega zavedel, vendar moraš kljub temu ohraniti kritičnost, saj je mnogo stvari, ki so v igri napačno predstavljene in nas lahko kaj napačno naučijo. Če bi imela več časa, bi verjetno natančneje opisala igre in dodala več slik, verjetno bi pri vsakem cilju tudi zapisala kje v igri ga pridobiš. Največ časa sem posvetila temu, da sem našla primerne igre, saj je veliko takih ki za v šolo sploh niso primerne, oziroma ne naučijo dovolj, da bi jih bilo v šoli primerno uporabiti. Pridobljeno novo znanje bom gotovo uporabila kot učiteljica, saj bi z igrami zelo popestrila pouk ali pa domače naloge, pa tudi kot starš bom pazila na to kakšne igre bodo igrali moji otroci, da se bodo v tem času vsaj kaj naučili. Najmanj mi je bilo všeč iskanje samih iger in preigravanje le teh, če so bile neuporabne. Vzelo mi je veliko časa, da sem našla primerne, kar mi je dalo misliti, zakaj se jih ne uporablja v šoli pogosto in sicer zato ker zapravi učitelj veliko časa, da najde primerne igre in jih preizkusi. Najbolj všeč mi je pa bilo ko sem našla primerno igro in sem odkrila kaj vse se lahko z njo naučiš. Pri definiciji naloge nisem bila gotova koliko moram biti natančna pri opisu iger in koliko slik moram priložiti, drugače pa je bilo navodilo popolnoma jasno.

(Skupno 382 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost