Preverjanje in ocenjevanj znanja IKT (Kahoot in Formative)
Pri pouku kemije v 9. razredu osnovne šole obravnavamo vsebinski sklop kisline, baze in soli. Pod ta vsebinski sklop pa spadajo tudi raztopine in topnost. Pri tej tematiki, je učni cilj, da učenci opredelijo pojme raztopina, topnost snovi in koncentracija.
V preizkusu znanja je več tipov nalog. Prvi tip naloge ima trditev, ki jo mora učenec ovrednotiti kot pravilno ali napačno. Pri drugem tipu naloge morajo učenci izračunati maso topljenca in potem iz med večih odgovorov izbrati pravilnega. Treti tip naloge vsebuje sliko kjer morajo učenci ovrednotiti ali je trditev pravilna ali napačna. Pri zadnjem tipu naloge pa je možnih več pravilnih odgovorov. Glede na te tipe vprašanj orodje predvsem dopušča preverjanje znanja, bolj manj pa razumevanja, saj učenec večinoma samo vrednoti trditev in je ne obrazloži.
Preizkus znanja v pisni obliki nebi bil popolnoma enak, saj bi dodala še nekaj nalog drugačnega tipa, ki jih tukaj ne morem narediti. Na primer uporabila bi daljše trditve, ki mi jih program kahoot ne omogoča. Uporabila bi tip vprašanj, kjer mora učenec sam napisati odgovor ali pa narisati graf.
Preizkus znanja sem naredila z orodji kahoot in formative. Pri obeh sem naletela na kar nekaj preprek in težav. V kahoot-u me je najbolj zmotilo to, da je bilo omejeno število črk in tako nisem mogla objaviti daljšega vprašanja oziroma trditve. Pri obeh orodjih se mi zdi, da je premalo tipov nalog. Pogrešala sem kakšne tipe nalog, kjer razporejaš korake od prvega do zadnjega ter tipe nalog, kjer povezuješ. Za razliko od formative-a lahko v kahoot-u uporabiš samo štiri možne odgovore, v fomative-u pa kolikor želiš. Kahoot ima za objavljanje zelo preprost in enostaven način, pri formative-u pa sem ga zelo dolgo iskala. Pri vrednotenju nalog mi je boljši formative, saj tam lahko izbereš koliko točk je vredna neka nalogo, pri kahoot-u pa so vse naloge vredne enako, kljub temu da težavnost ni enaka.
Ocenjevanje znanja z IKT se mi ne zdi najboljši način, saj učenec dobi povratno informacijo le za nekaj časa, potem pa ko nadaljuje s testom, si prejšnjih odgovorov ne more več ogledati (pri kahoot-u), kar se mi zdi nekoristno in neuporabno. Pri formative-u pa je možnost, da učenec niti ne pridobi povratne informacije.
Preizkus znanja:
Pri tej nalogi sem se naučila, da izdelovanje preizkusov znanja na spletu ni tako lahko kot izgleda na prvi pogled. Pridobila sem določene veščine, ki jih bom koristila pri ocenjevanju znanja pri predmetih, ki jih bom poučevala v osnovni šoli. Če bi imela več časa, bi se v preizkus bolj poglobila in dodala še nekaj drugačnih tipov vprašanj in s tem pokrila več ciljev, ki jih zahteva ta tematika. Največ časa sem posvetila uvajanju v oba programa. Najprej sem preizkus naredila v orodju kahoot in se ga navadila, nato pa sem morala preklopiti na formative in ugotovila, da deluje precej drugače in, da si z znanjem iz kahoot-a ne morem pomagati. Svoje pridobljeno znanje bom uporabila pri pouku kemije in biologije za popestritev pouka in sprotno preverjanje znanj, ne pa za ocenjevanje znanja. Najljubše mi je bilo preverjanje preizkusov, ter končni popravki, ko ugotoviš kje so pomanjkljivosti, ki jih je potrebno popraviti. Najmanj všeč pa mi jo bilo začeti izdelovati preizkus, saj sem zelo počasi ugotavljala kako kaj deluje in kakšne možnosti za izdelavo vprašanj so. V definiciji naloge nebi nič spremenila, saj sem mnenja, da je ta že zelo dobro strukturirana.