Izobraževalne igre

Izobraževalne igre so igre, ki učence vodijo skozi neko zgodbo in jih poleg tega usmerjajo k pridobivanju novega znanja. Da pa je izobraževalna igra kakovostna mora ustrezati naslednjemu kriteriju:

  • Zgodba iz katere sestoji igra, mora biti smiselna in enostavna. Učenca mora na sistematičen način voditi k pridobivanju novega znanja.
  • Snov, za katero želimo, da jo učenci spoznajo, ne sme vsebovati napak in mora biti prilagojena določeni skupini uporabnikov.
  • Navodila v igri morajo biti jasno podana.
  • Igra mora otroku nuditi povratne informacije, prek katerih lahko spremljajo svoj napredek. Poleg tega mora biti otrokom zanimiva in usmerjena v dosego nekega izobraževalnega cilja.

Jankov svet strojne opreme

Jankov svet strojne opreme je izobraževalna igra s področja računalništva. Učenec skozi igro pomaga Jankou sestaviti nov računalnik.

V knjižnici pridobi znanje, ki ga potrebuje za igranje iger.

      

Z 3 vrstami igre otrok utrjuje znanje in ko je znanje dodobra utrjeno, oz. ko je učenec pravilno odgovoril na zadostno količino vprašanj je znesek na njegovem računu dovolj visok, da lahko v trgovini kupi vso potrebno strojno opremo in sestavi nov računalnik.

Menim, da igra ustreza vsem zgoraj naštetim kriterijem. Navodila so jasna in preprosta. Učencu so podana v obliki oblačkov, katerih vsebina se spreminja. Za učence, ki ne znajo dobro brati, je to lahko problem, a si lahko pomagajo s tem, da si navodila večkrat “predvajajo”. Tudi zgodba v igri je lepo zasnovana. Otroka vodi na prijete in enostaven način in mu pri tem omogoča hitro poistovetenje z glavnim junakom.  Prav tako je snov osredotočena na določeno skupino uporabnikov, in sicer na učence 4. in 5. razreda. Podana je na njim ustrezen način, saj ni prezahtevna in tudi ne prelahka, ter v njej ni moč zaslediti nikakršnih napak. Med samim utrjevanjem znanja, je otrok deležen takojšne povratne informacije in lahko tekom igre svojo napako tudi popravi. Seveda, pa je pri takšnih igrah tudi zelo pomembno, da so usmerjene k nekemu izobraževalnemu cilju in tudi na tem področju je igra Jankov svet strojne opreme ustrezna, kar je opazno iz spodaj navedenih ciljev.

S to igro naj bi namreč učenci znali:

  • razlikovati programsko in strojno opremo računalnika in opisati njene naloge.
  • našteti enote strojne opreme računalnika, razložiti, zakaj jih uporabljamo.

Math land

Math land je izobraževalna igra s področja matematike. Učenec skozi igro kot pirat potuje po otoku in zbira kovance. Ko na otoku pride do čarovnika, mu ta zastavi različne račune ( učenec lahko sešteva ali odšteva). Če otrok zadostno število računov izračuna pravilno, mu čarovnik da ključ. Učenec mora nato v vlogi pirata poiskati vrata, ki jih odpre ta ključ. Ko odklene vrata pride do prodajalca, ki mu za določeno ceno ponudi različne tipe računskih nalog. Učenec se nato odloči, kateri tip nalog si bo izbral in začne z reševanjem. Na voljo ima le 60 sekund. Za vsak pravilno rešen račun dobi teleskop. Z zadostno količino zbranih teleskopov pa lahko učenec potuje na naslednji otok.

               

Igra Math land pa ima tudi nekaj omejitev, saj učencu, ki uporablja brezplačno različico ne omogoča uporabe vseh funkcij, npr.deljenje in množenje števil, računanja z negativnimi števili. Poleg tega je igra v angleškem jeziku, torej je potrebno poskrbeti, da bodo učenci navodila razumeli.

Menim, da igra ustreza vsem zgoraj naštetim kriterijem. Navodila so jasna in enostavna. Učenci, katerih materni jezik je angleščina, bi jih zlahka razumeli, ostalim učencem pa je pri razumevanju potrebno pomagati. Zgodba je zasnovana v obliki pustolovščine, kar večini otrok ustreza, saj z veseljem rešujejo naloge, zato da bi prišli do novega otoka. Menim, da zgodba lepo poskrbi za to, da se učenje osnovne matematike odvija na način prekritega kurikula.  Snov osredotočena na določeno skupino uporabnikov, in sicer na učence 1. in 2. razreda. To je sicer skupina učencev, ki jih ne bom poučevala, a ob pregledu izobraževalnih iger je zelo težko najti igre, ki bi bile primerne za učence 3. izobraževalnega obdobja. Med samim igranjem igre, nisem zasledila napak, prav tako pa je po vsakem rešenem računu sledila povratna informacija. Tudi ta igra, ima izobraževalni namen, kar je opazno iz spodaj navedenih ciljev.

V samem opisu igre je navedeno, da naj bi z izbiro starost na začetku igre vplivali na zahtevnost nalog. Sama sem poskušala spreminjati starost, a to ni nikakor vplivalo na težavnost podanih računov.

S to igro naj bi namreč učenci znali:

  • seštevati in odštevati v množici naravnih števil do 20.
  • seštevajo in odštevajo v množici naravnih števil do 20.

Refleksija:

Prek te naloge sem v majhni meri spoznala izobraževalne igre. Največ pozornosti sem posvetila iskanju iger s področja matematike, a mi ni uspelo najti primerne igre za 3. izobraževalno obdobje. Na spletu je namreč veliko aplikacij za ta sklop izobraževanja, ampak kakovostnih izobraževalnih iger praktično ni. Pridobljeno znanje bom lahko tekom študija uporabila med simulacijami oz. v okviru prakse, na sami poklicni poti pa kot pripomoček za podajanje znanja z neke druge perspektive in pa seveda kot pomagalo za popestritev pouka. Med samo izdelavo naloge, mi je bilo najljubše preizkušati takšne in drugačne igre. Na igre v tem obdobju gledaš skozi drugačne oči, a v njih lahko uživaš prav tako kot otroci.  Če bi imela več časa, bi se potrudila uporabiti portal izobraževalnih iger, a sem pri samem zagonu igre imela preveč težav, zato sem se raje usmerila na druge spletne strani. V sami definiciji nalog bi morda dodala kratek opis, kaj je to izobraževalna igra, saj PP na to temo nisem zasledila na spletni učilnici.

(Skupno 230 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost