Preverjanje in ocenjevanja znanja z IKT

Odločil sem se narediti preverjanja znanja na temo energija pri fiziki. To snov se učijo v osnovni šoli 9. razredu, preverjali pa bi radi če učenci znajo pravilno ločiti posamezne tipe energije ter katere količine vplivajo na posamezno energijo.

Prvi preizkus znanja sem naredil v obliki kviza na strani Kahoot.com. Že pri prvem vprašanju sem naletel na težavo, saj mi stran dovoli postavljati vprašanja do le 95 znakov. Zaradi tega sem bil omejen pri mojem postavljanju vprašanj, saj predvsem pri fiziki potrebuješ dovolj prostora da pravilno in točno opišeš nalogo in njene pogoje. Posledično so vsa vprašanja v Kahootu najnižje taksonomske stopnje in preverjajo le najbolj osnovno znanje energij. Sam po sebi je Kahoot dokaj preprost za uporabo in ne potrebuješ nobene posebne razlage, da ga znaš uporabljati, verjetno prav zaradi vseh omejitev, ki pridejo z njegovo uporabo, dodatna prednost, k pride z Kahootom pa je tudi možnost, da učenci odgovarjajo na vprašanja preko telefona, saj to pomeni, da ni potrebno, da je vsak posameznik na svojem računalniku.

Naredil pa sem tudi preizkus na isto temo na strani Goformative.com, ki pa se je izkazala kot mnogo bolj uporabna. Vprašanja niso omejena z znaki (vsaj ne toliko, da bi mi onemogočalo postaviti željeno vprašanje), imaš pa tudi možnost izbire tipa vprašanja (pravilno/nepravilno, več možnosti, vprašanja z kratkimi odgovori…). Popolnoma obratno kot Kahoot pa je Formative sprva dokaj težek za uporabo, saj sem imel tudi sam težave z ugotavljanjem delovanja vseh možnih gumbov, ki se ti izrišejo, ko začneš postavljati vprašanja. Z Kahootom lahko postavljamo vprašanja vseh taksonomskih stopenj.

Brez dvoma se je meni Formative dokazal kot bolj uporaben program, ki ga bom poskušal uporabljati tudi v učilnici, saj je zelo koristno orodje za hitro ponovitev in preverjanje znanja določene snovi. Ker je sama internetna stran dobro zasnovana, na prvi pogled pa spominja na računalniško igro menim, da je to izvrsten način da učenci ponovijo obravnavano snov na lahek in sproščen način, kjer pa je vseeno ravno toliko tekmovalnosti, da jih motivira k resnemu reševanju. Sam nameravam te strani uporabljati kot osvežitev osvojenega znanja na koncu ure (Kahoot) ali pa kot konkretna preverjanja znanja pred testom (Formative).

Pri tej nalogi sem se naučil uporabljati Kahoot in Formative, ter njune prednosti in slabosti. Če bi imel več časa, bi naredil daljša preverjanja znanja v teh programih, ki bi jih lahko kasneje dejansko tudi uporabil v sklopu kakih inštrukcij ali pa kasneje v učilnici. Največ ačsa mi je brez dvoma vzelo formuliranje vprašanj v Kahootu, saj je bila limita 95 znakov premalo, da bi postavil večino vprašanj, ki sem jih želel. Rekel bi, da je naloga zastavljena izvrstno, dodal bi mogoče le zahtevo, da študentje preizkusijo kvize drugih, saj je bil preizkus mojega kviza najbolj zabaven del te naloge.

(Skupno 18 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost