Izobraževalni igri

Odkar je računalnik tako razširjena stvar, da ima praktično vsakdo doma vsaj en računalnik, se je s tem odprl tudi nov svet poučevanja, saj nam digitalno okolje omogoča veliko novih načinov za poučevanje in prikazovanje snovi učencem. Vendar pa ni vsaka vsebina na internetu primerna za v učilnico (v resnici je le redka) zato potrebujemo določene standarde, katero igro bomo predstavili in katero ne:

  • Igra mora biti jasna in razumljiva
  • Igra mora imeti učni potencial torej, da so se učenci sposbni z igranjem igre naučiti kaj novega
  • Igra mora biti primerna za v osnovno šolo (primeren jezik, besednjak in vizualni pripomočki)
  • Igra mora biti zabavna

Prva igra, ki je bila dovolj kvalitetna, da bi jo želel vključiti v svoj pouk je Classcraft.  Classcrafta nisem mogel stestirati, saj je to igra, ki poteka skozi celotno šolsko leto, potrebuješ pa tako učitelja kot tudi več učencev, zato sem raje pogledal vse tutorial videoposnetke, ki so razložili tako pomen igre kot tudi njen potek.

Classcraft je igra, ki poskuša v pouk vključiti elemente iz klasičnih MMORPG igric kot sta World of Warcraft in Runescape, saj si v njemu vsi učenci naredijo profil kjer lahko izberajo med tremi različnimi classi (Warrior, Mage, Healer), vsak pa ima svoje sposobnosti. Namen Classcrafta je, da učitelj tekom leto med poukom vrednoti dobre stvari ki jih naredi posameznik/razred in nagrajuje like svojih učencev z točkami izkušenj (exp), ali pa jim znižuje zdravje njihovih likov (HP) če motijo pouk. Posamični liki omogočajo učencem določene prednosti med poukom ali pa v prostem času, z zbiranjem točk izkušenj pa počas stremijo k nadgradnji svojega lika (level up), kar daje liku dodatne sposobnosti.

Classcraft učitelju omogoča natančno določanje nagrad in sposobnosti, ki jih lahko učenci uporabijo, tako da lahko igrico prilagodiš svojim lastnim zahtevam in preferencam, če pa dokupiš Classcraft premium, pa dobiš pe dodatna orodja kot so štoparica, odštevalnik časa, merilec glasnosti v razredu in druge, s katerimi lahko dodatno nadziramo razred. V Classcraftu lahko naredimo tudi kvize in preverjanja znanja, ki nam služijo kot obnovitev že osvojenega znanja, učenci pa lahko pridobijo točke izkušenj za pravilno reševanje.

Če sedaj poskušamo ovrednoti Classcraft po zgoraj naštetih kriterijih, bi na prvi pogled hitro rekli, da Classcraft ni primeren, saj nima nobene izobraževane vrednosti, vendar pa ob podrobnejšem pogledu vidimo da to ni res, saj ti Classcraft daje tako proste roke, da lahko znotraj njega ustvariš lastne igre s katerimi lahko učence naučiš kaj novega. Ima pa še posredno obliko izobraževanja otrok, saj ti ob pravilni uporabi omogoča mnogo večjo disciplino in veselje za delo znotraj razreda, kar ti olajša učni proces do te mere, da imaš možnost boljše, bolj natančno in hitreje poučevati svojo snov, vendar pa bi bilo potrebno dobro premisliti o zmožnostih učencev v igri, da ne nasprotujejo naši zakonodaji kar se tiče poučevanja in ocenjevanja. Classcraft brez dvoma pritegne tvojo pozornost, je jasen in zabaven, predlagal pa bi njegovo uporabo vsakemu učitelju, ki si želi v razredu bolj “gaming” okolje.

Druga igra, ki sem jo stestiral, pa je bila Broken Calculator. Ta igra je namenjena osvajanju operacij množenja, seštevanja in odštevanja v kratkem času, saj moraš na pokvarjenem kalkulatorju, ki ima le nekaj tipk, preostale pa so odpadle, dobiti določene številke. Z to igro otroci ne le vadijo računske operacije, temveč tudi spoznajo delovanje kalkulatorja, sam pa bi to igro prikazal, ko bi se učili v sedmem razredu o celih, racionalnih in drugih številih, ter o računskih operacijah, ki so vsebovane v posameznih množicah števil.

Ta igra ima dober izobraževalen potencial, je zanimiva ter jasna in razumljiva, vendar pa po mojih izkušnjah postane nezanimiva dokaj hitro in nebo držala pozornosti mladostnikov dolgo časa. Sam bi to igro uporabil takrat, ko bi imel nekaj odvečnih minut med poukom ali pa morda kot aktivnost za tiste, ki oidpišejo pisno preverjanje znanja pred svojimi sošolci.

Računalniške igre so zelo zanimiv pripomoček, ki lahko močno obogati ali pa močno poslabša situacijo v razredu, ključen v vsemu pa je učitelj in njegova izbira digitalnih pripomočkov, vsekakor pa je pomembno, da se vsi učitelji zavedajo, da otroci dandanes odraščajo z igricami in so njihovi možgani nanje navajeni, zato če želimo kvaliteten pouk uporaba iger ni le priporočena temveč je obvezna.

Pri tej nalogi sem bolj kot ne le obnovil znanje, ki sem ga prejel že z izdelavo seminarske naloge z istim naslovom, vendar pa je bilo vseeno koristno, saj igre Clascraft prej nisem poznal, sedaj pa jo bom brez dvoma vpeljal v svoj pouk če bo to le mogoče in če se bodo troci dobro odzvali nanjo. Največ časa mi je vzelo iskanje primernih iger, saj je presenetljivo malo iger, ki bi bile narejene dovolj dobro da bi si jih želel predstaviti učencem. Če bi želel spremeniti karkoli v definiciji naloge, bi podal večji poudarek na testiranju različnih iger, dodal bi pa zahtevo, da si študentje med seboj izbrane igre pokažejo, da imajo vsi veliko knjižnico izobraževalnih iger, ki jih lahko uporabijo med poukom.

(Skupno 19 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost