Izobraževalni igri
Kriteriji vrednotenja izobraževalnih iger
Izobraževalne igre sem jaz vrednotila po naslednjih kriterijih:
- GRAFIČNI KRITERIJ: Igra mora biti grafično zanimiva, brez zaostajanj pri igranju.
- VSEBINSKI KRITERIJ: Igra mora biti primerna za osnovnošolce od 6. do 9. razreda, mora imeti neke zahtevnostne stopnje, jasna navodila.
- DIDAKTIČNI KRITERIJ: Igra mora imeti skriti kurikulum, mora biti poučna, vendar tudi zabavna.
Algebra smash
Algebra smash je igra, katere cilj je, da seštejemo dve enačbi zapisani na zabojih.
Pravilni zaboj povlečemo na ta dva zaboja, stopnja pa je zaključena, ko izračunamo vsoto vseh zabojev.
Stopnja je omejena s časom in s tremi življenji, katere izgubimo, če postavimo napačni zaboj.
Stopnje so razvrščene po težavnosti tako, da so na začetku enačbe enostavnejše, za koeficiente imajo samo cela števila in manjkajoči zaboj je vedno na vrhu, kasneje pa so koeficienti tudi racionalna števila, manjkajoči zaboj pa je lahko tudi pod zabojem.
Ta igra spada v učni načrt za 7. razred osnovne šole v sklopu izrazi. Učenec s to igro obravnava linearno funkcijo, uporablja pojem spremenljivke in računa z algebrskimi izrazi.
Igra je zanimiva, vsebuje znanega junaka iz stripov, v ozadju se predvaja glasba, ima pa tudi zvočne efekte ob izgubi življenja. Ne prihaja do kakršnihkoli motenj v delovanju, navodila so jasna.
Pomanjkljivost te igre je, da so vsakič ob zagonu enaki izrazi in s tem ne omogoča raznolikosti primerov.
Ratio Rumble
Ratio Rumble je igra, pri kateri je potrebno povezovati različne napoje v določenem razmerju.
Na začetku si izberemo junaka, s katerim bomo tekmovali proti ostalim junakom. Premagamo jih tako, da izberemo tiste napoje, ki imajo na sebi narisano strelo.
Bonus točke dobivamo, če izberemo napoje v pravilnem razmerju, vendar večje število napojev.
Igro lahko uvrstimo v učni načrt 9. razreda v sklop odstotni računi in premo in obratno sorazmerje, preverja znanje razmerij oziroma deležev. Učenci opredelijo in zapišejo razmerje dveh količin in poenostavijo razmerje.
Igra je grafično zanimiva, vsebuje junake za dodatno motivacijo, ima zvočne efekte in glasbo ter je grafično izpopolnjena. Navodila so vedno na voljo v desnem zgornjem kotu kot pomoč, pred vsako stopnjo, ki ima kakšno novost, tudi demonstrira, čemu služi.
Pomanjkljivost te igre je, da sicer ima določene stopnje, vendar pa niso težje s strani samega razumevanja matematike, ampak s strani izvedbe.
Refleksija
Glavna težava, ki sem jo imela pri izvedbi te projektne naloge, je bila v iskanju primernih iger. Iskala sem igre, ki so sicer izobraževalne, ampak kot skriti namen igre. Takih iger nisem našla veliko, več je bilo takih, katerih glavni namen je bil, da trenirajo matematiko, nekaj pa je bilo tudi takšnih, ki so imele matematične vsebine na silo vrinjene v igro.
Ugotovila sem, da je zelo malo takšnih matematičnih iger, ki dejansko sledijo učnemu načrtu, hkrati pa niso narejene prav z namenom, da izobražujejo. Mislim, da bi lahko bilo več boljših matematičnih iger in mogoče bi bil to moj dolgoročni cilj za nadaljnje izobraževanje in poklicno pot.
Če bi imela več časa, bi raziskala te igre še naprej, da bi videla, do kakšne težavnostne stopnje pridejo. Najbolj mi je bilo všeč preizkušanje iger, najmanj pa brskanje po učnem načrtu, da sem ugotovila, v kateri tematski sklop lahko uvrstim igro.
Naloga je dobro zasnovana, saj nam daje vpogled, kakšne naloge lahko dajemo učencem pri pouku, da bi jim bolj približali predmet.