Izobraževalni igri: evolucija in človeško telo
Poiskala sem dve izobraževalni igri za predmet biologija.
Igro sem iskala po kriterijih:
- Grafični kriterij, saj mi igra ni zanimiva, če ni vizualno privlačna. Izhajala sem iz tega kakšne igre so me kot otroka privlačile.
- Vsebinski kriterij, saj mi je omembno da ima igra glavo in rep, nek cilj in tudi izobraževalno vrednost.
- IGRA: FLAP TO THE FUTURE
Prva igra “Flap to the future” je na temo evolucije in soupada z ciljem iz učnega načrta za 9. razred osnovne šole:
“Spoznajo, da zaradi mutacij nekateri osebki pridobijo lastnosti (alele), ki njim in njihovim potomcem omogočajo prednost pri preživetju in razmnoževanju v določenem okolju (naravni izbor), ter da so tako nastale populacije bolje prilagojene na določeno okolje.”
Pri igri Flap to the future je cilj enostaven: zbirati jajca, ter se evolucijsko razvijati in pridobivati pove lastnosti.
V prvem nivoju igre imamo dinozavra z močnimi nogami, brez letalnih peres in letalnih mišic. Naša naloga je, da se izognemo nevarnostim in čimprej poiščemo določeno število jajc.
Ko izpolnimo nalogo, naš dinozaver evolucijsko napreduje in dobi nove lastnosti: letalna peresa, nima pa še letalnih mišic, zato lahko samo jadra z drevesa na drevo.
V vseh nivojih igre lih ogrožajo plenilci in nevarnosti iz okolja. Poznati moramo lastnosti karnivorov in herbivorov, saj so prvi nevarni, drugi pa ne.
V predzadnjem nivoju je evolucija že odigrala veligo vlogo in naš lik je ptič z razvitimi letalnimi peresi in tudi letalnimi mišicami.
pri igri mi je všeč, ker je njen glavni namen iskati jajca, medtem pa dobivamo na zaslon razna dejstva o novih pridobljenih lastnostih, kako to pomaga organizmu preživeti… Predstavljen je osmovni koncept evolucije, igra pa je po mojem mnenju primerna tudi za mlajše otroke, saj je zelo enostavna. Vsebinsko se pokriva s cilji v 9. razredu osnovne šole, a se bojih da bi bila taka igra današnjim otrokom dolgočasna.
2. IGRA: GUTS AND BOLTS
Druga igra Guts and bolts je na temo človeškega telesa. Pokriva veliko učnih ciljev za 8. razred osnovne šole:
- učenci razumejo, da kri opravlja veliko nalog
- učenci na podlagi animacije ali modela razumejo delovanje telesnega in pljučnega krvnega obtoka
- učenci razumejo absorpcijo snovi iz prebavnega sistema in jo povežejo z obtočili, ki celice oskrbujejo s hranilnimi snovmi,
- …
Igra lepo uvede temo in se postopoma skozi 12 nivojev stopnjuje.
V drugem nivoju je naloga povezati dotok in odtok krvi z različnimi topljenci. Zgoraj desno je legenda, v kateri so predstavljeni topljenci.
Nato sledi povezava možganov v krvni obtok. Tu se naučimo, da možgani za delovanje potrebujejo kisik in hranilne snovi. Na tej stopnji je vse še zelo enostavno.
Na ta način igra obdela še prebavila, srce in pljuča.
Igra postane večji izziv, ko je potrebno organske sisteme med seboj povezovati. Če so med sabo narobe povezani, nam igra z raznimi efekti pokaže, da ni prav povezano.
Zadnja naloga je povezati možgane, srce, dihala in prebavila.
Igro sem izbrala zato, ker ustreza vsem kriterijem in je tudi zelo zanimiva. Efekti so odlični, grafika prav tako. Igre s povezovanjem cevi sem videla že mnogokrat, a še nikoli na temo človeškega telesa. Menim, da je potrebno vsaj minimalno predznanje, saj je v nasprotnem primeru treba poskušati kam gre kaj. Skozi igra se naučimo kaj organi potrebujejo za normalno delovanje.
REFLEKSIJA
Najprej sem imela kar nekaj težav pri iskanju, saj je težko najti igre s skritim kurikulom. veliko je tudi iger s slabo grafiko, ali pa takih ki sploh nimajo nobene vsebine. Temu sem tudi posvetila največ časa. Spletna stran, ki sem jo našla ima ogromno izobraževalnih iger, ki so na nivoju. Morda jih bom v prihodnosti uporabila kot gradivo, ki ga bom dala učencem v spletno učilnico. Ne kot obvezno, ampak dodatno delo. Pri nalogi sem najbolj uživala v preizkušanju iger, še posebej ko sem našla zgornji dve.
v definiciji naloge ne bi spremenila ničesar. Scer je bil kar izziv igre najti (nismo imeli nobenih pomagal), ampak ravno od tega največ odnesemo.