Preverjanje znanja z IKT

Za preverjanje znanja sem si izbrala temo iz kemije in sicer Atom in periodni sistem elementov. Izbrala sem si nekaj ciljev, ki sem jih preverjala. To so bili: razumejo soodvisnost med zgradbo atoma in lego v PSE, zgradba atoma; atomsko jedro, elektronska ovojnica in vrstno število (cilji so prepisani iz učnega načrta za kemijo).  Na strani Formative je skupno število nalog 7. Sledijo si od lažjih do težjih. Zadnje 4 naloge segajo tudi v višji taksonomski nivo po Bloomu. Večina vprašanj je tipa, kjer je možen en odgovor ali več, čeprav za več je možno odgovoriti samo pri prvem vprašanju. Dve vprašanji sta tudi odprtega tipa oz. kratek odgovor, z njima sem imela največ težav, saj sem morala upoštevati veliko širino pravilnih odgovorov. Ni bila težava v tem, da se odločim, kaj bo pravilni odgovor, samo sestava pravilnega odgovora, saj ni nujno, da bi vsi napisali točno tako kot bi jaz zapisala svoj odgovor. Zato sem dala preverjanje rešiti tudi svojim prijateljem, da sem videla, kako bi lahko še odgovorili na te dve vprašanji. Na spletni strani kahoot sem naredila krajši kviz, kjer so samo 4 vprašanja, gre se za lažje preverjanje, zato tudi ne dosega visokih taksonomskih nivojev. Tu sem že v začetku izbrala vrsto kviz in vprašanja so tipa z enim možnim odgovorom. Zato, ker nisem imela vprašanj odprtega tipa je bilo kviz lažje sestaviti.

Delo z formative mi je bilo težje samo iz tega vidika, da sem sestavila tudi težji kviz. Všeč mi je, da ti dopušča, da si sam zbiraš vprašanja in tipe vprašanj lahko mešaš med sabo, ne rabijo biti vsi narejeni na isti način. Vanj sem vključila tudi sliko, na katero se je nekaj vprašanj navezovalo. Pri Kahoot ti že sam ponudi kakšen tip preverjanja delaš, jaz sem izbrala kviz. Vprašanja so lahko različnega tipa ali je možen en odgovor ali več, odvisno kako izbereš, kateri odgovor je pravilen. Za sestavljanje sta obe spletni strani preprosti, pri obeh lahko vključuješ slike ali video posnetke, s to razliko, da pri Kahoot se nanaša na to vprašanje, pri Formative pa se lahko več vprašanj navezuje na eno sliko ali posnetek.

Pri tej nalogi sem se naučila, kako je lahko zahtevno sestaviti preverjanje in, kaj vse moraš upoštevati pri sestavljanju nalog. Kar je za nas pomembno kot bodoče učitelje, da vidimo tudi ta vidik našega poklica. Kot učitelj moraš vedeti, kaj z preverjanjem želiš od učencev, kaj zahtevaš da znajo in katere odgovore boš upošteval kot pravilne, če postaviš vprašanje odprtega tipa. Največ časa sem posvetila preverjanju na Formative, zato sem Kahoot sestavila na hitro, saj nisem prebrala navodil dobro prvič in sem mislila, da si mi izberemo eno od spletnih strani in analiziramo enega. Delo mi je bilo z obema prijetno, oba ponujata svoje pozitivne in negativne lastnosti, tudi naloga ni bila zahtevno podana. Pri sestavljanju sem se posvetila temu, kaj zahtevam in kaj ocenjujem in kako bi dosegla višji nivo z vprašanji. Naloga mislim, da mi je uspela samo v primeru preverjanja na Formative, na Kahoot je preverjanje postavljeno bolj na površno znanje in bi se ga dalo uporabiti kot hitro preverjanje razumevanja snovi ali kot vidik, kaj učenci že vedo o temi.

Na spletni strani formative: https://goformative.com/formatives/rjxENts9YYZ4ZKsp4 sem sestavila kviz za preverjanje znanja pri kemiji v poglavju zgradba atoma. Enako temo sem uporabila tudi za spletno stran Kahoot: https://create.kahoot.it/details/zgradba-atoma/3c23afa7-0761-41f4-a881-32e80165c5ac.

 

(Skupno 33 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost