Empirični del
V empiričnem delu sva se odločili, da bova raziskali obe plati in sicer učiteljevo ter učenčevo. Opravili sva intervju z učiteljico slovenščine, ki poučuje na osnovni šoli ter devetošolko. Pri intervjuju sva se osredotočali na računalniške igre in njuno mnenje o tem.
Intervju z učiteljico
- Kakšno je vaše mnenje o uporabi multimedije oziroma o nenehnem stiku z multimedijo pri mladih generacijah?
Multimedija se mi zdi pomembna, vendar v okviru zdravih mej. Moteče se mi zdi, ko nenehno buljijo v računalniški zaslon oz. zaslon mobitela, med njimi pa ni osebne komunikacije. Seveda pa menim, da prinaša multimedija tudi številne možnosti izobraževanja in zabave.
- Ali ste mnenja, da obstajajo prednosti učenja z računalniškimi igrami? Zakaj?
Z računalniškimi igrami nisem posebej seznanjena. Te, ki jih opažam pri svojih učencih, so v največji meri tekmovalne in v njih je veliko agresije. Tem igram nisem naklonjena.
- Ali pri poučevanju svojega predmeta oziroma razlaganju snovi uporabljate računalnik?
Pri pouku slovenščine bi težko preživela brez računalnika. Ko naletimo na neznane besede ali podatke, poiščemo razlago zanje na portalu Fran, pri obravnavi literarnih ustvarjalcev in njihovih del je prav tako nepogrešljiva pomoč računalnika, zelo pogosto ga uporabljam za različne motivacije, utrjevanje snovi …
- Ali kdaj predajate znanje preko igre? Zakaj?
Seveda. Zato, ker bi rada pouk naredila čim bolj zanimiv.
- Ali se pri vas kdaj učenci učijo oziroma utrjujejo snov preko računalniških iger? Če ne, ste kdaj razmišljali, da bi tako popestrili uro?
Iščem različne oblike in vire. Ne vem, če bi kaj od tega lahko štela k računalniškim igram. Če bi našla primerno računalniško igro, bi zagotovo to uporabila pri svojem pouku. Učenci imajo možnosti poustvarjanja na takšen način (npr. ob Martinu Krpanu, ob pesmi Pegam in Lambergar …).
Za intervju slovenistke sva se odločili, ker se zavedava, da nimajo toliko možnosti povezave z IKT, kot na primer pri sami matematiki. Tudi iz odgovorov učiteljice, je vidno, da je najino predvidevanje pravilno in naju je zanimalo kako se znajde. Pomembno pa je tudi poudariti, da je v šolstvu že več kot 30 let in je njen odnos do multimedije »staromoden«, saj igre močno povezuje z agresijo in negativnim vplivom na otroka. Se zaveda, da obstajajo tudi poučne stvari, a jih sama ne uporablja. Seveda pa poskuša narediti pouk čim bolj zanimiv in uporablja didaktične igre. Računalniških iger za slovenščino tudi sami nisva našli, zgolj vaje, zato so njeni odgovori povsem razumljivi in pričakovani. Sama pa je tudi izrazila željo po kakšni primerni računalniški igri.
Intervju z devetošolko
- Ali veliko uporabljaš računalnik? Koliko?
Ne toliko kot bi pričakovali. Uporabljam ga predvsem za šolske zadeve, kot so na primer projektne naloge in predstavitve. Z njim delam za šolo in se z njim učim. Vse ostale stvari pa gledam in iščem na tablici ali telefonu.
- Ali igraš računalniške igre? Katere?
Imam igro Sims 3, ki ga pa zelo redko igram. Včasih sem jo več, zdaj pa nimam več časa.
- Ali si mnenja, da so lahko računalniške igre poučne? Zakaj?
Vse je odvisno od igre. Ampak ja, zdi se mi da so določene igre lahko poučne. Saj so igre zabavne in z njihovo pomočjo bi lahko naredili učenje zabavno in lažje.
- Ali pri katerem predmetu igrate igre in se s tem učite snov?
Pri angleščini. Učiteljica ima nekakšen ‘stroj’ v katerega vnese nove besede, ta jih vrne s pomešanimi črkami, pri čemer moramo ugotoviti, katere besede so in nato povedati kaj pomenijo. Včasih pa se igramo karaoke in skozi pesmi spoznamo nove besede.
- Ali se ti zdi, da bi bilo bolj zanimivo, če bi se učil snov preko igric? Zakaj?
Seveda. Bilo bi drugače in bolj zanimivo.
Izvedeli sva, da osnovnošolci računalnik veliko uporabljajo v šolske namene, ne samo za zabavo. Je pa zagotovo opaziti, da so prišli v ospredje tablice in pametni telefoni, kar je razumljivo in v skladu z razvojem tehnologije. Tudi midve sva v osnovnošolskih letih več uporabljali računalnik, saj še ni bilo pametnih telefonov in tablic. Zanimivo je bilo, da intervjuvanka igra zelo malo igric. Prav tako je razmišljala o primernosti iger, saj se zaveda, da niso vse primerne za učenje. Se pa strinja, da bi bile dobre za popestritev med poukom. Trenutno igre uporabljajo samo pri pouku angleščine, kar se nama zdi izredno malo. Kot sva sami zasledili, lahko zanimive in poučne igre na spletu najdemo tudi za druge predmete, kot je na primer matematika.