Izobraževalne igre – biologija in kemija
Tudi računalniške igre so lahko poučne. Samo navadne strateške igre, ki nimajo učne podlage, so pokazale, da otroci, ki jih igrajo razmišljajo v situacijah drugače od ostalih. Tisti, ki igrajo igre, kjer je pomembna orientacija v prostoru, bojo tako imeli tudi v resničnem življenju boljše zavedanje, kje se nahaja in bo to znal opisati ostalim. To je bil tudi namen te naloge, da najdemo igre, kjer otroci brez aktivnega razmišljanja razvijajo sposobnosti za določen predmet in pri njem tudi dosegajo cilje. Tako sem sama našla primer dveh iger, ki bi lahko bile izobraževalne. Odločila sem se, da predstavim eno iz področja kemije in drugo iz področja biologije. Za kriterije po katerih sem izbirala igre sem izbrala naslednje: pri igri otrok ne rabi imeti podlage o tem, da igra to, čeprav se bo tega naučil. Naslednji kriterij, ki sem ga upoštevala je to, da je igra čimbolj preprosta. Edina težava na katero naletimo pri obeh igrah je to, da lahko obstaja težava z angleščino, četudi pri obeh ne potrebujemo razumeti angleščine, da igramo in dosežemo cilj igre.
Za področje biologije sem se odločila za igro, ki je povezana z anatomijo človeka. Navežemo se lahko na skeletno sestavo prsnega koša in na delovanje srca. Za doseganje ciljev iz učnega načrta bi lahko izpostavili enega: na podlagi animacije ali modela povežejo zgradbo in delovanje srca ter spoznajo vlogo srčnega utripa in krvnega tlaka. Otrok ne potrebuje razmišljati o temu ali vedeti to, da opravi igro, vendar se to nauči kot posledico igranja te igre. Igra se imenuje operacija srca. Igra: http://www.agame.com/game/heart-surgery
Cilk, ki ga učenci dosežejo; na podlagi animacije ali modela povežejo zgradbo in delovanje srca ter spoznajo vlogo srčnega utripa in krvnega tlaka.
Posnetki zaslona igre; e-portfelj2
Pri kemijskem področju sem imela nekoliko več težav za primerno igro, večinoma so kvizi, pri katerih moraš vedeti temo, da opraviš igro. Po dolgem iskanju sem našla eno, ki jo lahko povežemo z lastnostmi kemijskih elementov, v tem primeru je to element helij. Otrok opravlja balon, ki leti, ker je napolnjen z helijem. Čeprav pri igri ne potrebuje razmišljati o tem zakaj balon leti, ampak ker je omenjeno si bo zapomnil. Kasneje se lahko pri pouku spomni tega, če je igro našel sam, lahko jim jo pa tudi mi priporočamo. Igra: http://playsciencegames.com/helio-adventures/
Cilj, ki ga učenci dosežejo: Glavne skupine PSE (značilne lastnosti in uporaba): žlahtni plini.
Slike igre; e-portfelj1
Igri sta se mi zdeli v redu in primerni za to, nista preveč zakomplicirani in ju lahko razumeš. Pri operaciji se lahko veliko naučiš, če večkrat ne prideš do konca igre, ker so potem zadaj vzroki zakaj je pacient umrl, ki so povezani z učnim ciljem. Kemijska je mogoče celo preveč preprosta, ampak lahko se naučijo lastnost helija in to tudi povežejo z realnim svetom – baloni napolnjeni z helijem. Naloga je bila zahtevna, saj ni preprosto najti igre, ki bi ustrezala vsem kriterijem. Veliko časa sem namenila iskanju iger.