Preverjanje in ocenjevanje znanja z IKT

Kahoot vsebuje vprašanja za 8. razred osnovne šole v sklopu Elementi v periodnem sistemu elementov. Cilj, ki jih preverjam:

  • učenci razumejo soodvisnost med lego elementa v PSE in njegovimi lastnostmi
  • učenci poznajo osnovne značilne lastnosti in uporabo alkalijskih kovin, zemeljskoalkalijskih kovin, izbranih prehodnih elementov, halogenov in žlahtnih plinov

Vsa vprašanja so opremljena s slikami. Pri nekaterih se vprašanje neposredno navezuje s sliko (4. in 5. vprašanje), druge služijo možnim asociacijam. Taksonomske stopnje po Bloomu, ki jih vprašalnih zavzema so znanje, razumevanje in uporaba.

Povezava: Elementi v periodnem sistemu

H5P vsebuje vprašanja za 9. razred osnovne šole v sklopu Kisikova družina organskih spojin. Cilji, ki jih preverjam:

  •  v zapisu spojin ali modelu prepoznajo hidroksilno, karbonilno, karboksilno in estrsko funkcionalno skupino

S H5P sem naredila igro spomina, kjer iste kartice vsebujejo isto kisikovo funkcionalno skupino. Preverjanje vsebuje vse taksonomske stopnje po Bloomu. Učenec mora namreč vedeti katere kisikove funkcionalne skupine poznamo, kako jih narišemo. Vsako kartico mora tudi analizirati, da to funkcionalno skupino prepozna in ovrednotiti, kateri dve spojini imata enako funkcionalno skupino.

Povezava: Kisikove funkcionalne skupine

Primerjava:

Kahoot je veliko bolj enostaven, saj imaš malo izbire pri načinu preverjanju znanja. Spletna stran je tudi zelo pregledna. Zmotilo me je le omejenost besed pri vprašanjih, ali pa vsaj možnost podajanja komentarja pri vsakem vprašanju posebej. Uporabnost in prednost vidim predvsem v takojšnjih rezultatih, zato je zelo primeren za preverjanje predznanja in sprotnega znanja, saj učitelj zelo hitro dobi povratno informacijo. Ravno tako dobijo takojšnjo povratno informacijo učenci, kar jim omogoča vpogled v njihovo trenutno znanje in razumevanje šolske snovi. Vprašanja so po večini nižjih taksonomskih stopenj, saj so odgovori že podani in jih morajo učenci le prepoznati. Je pa seveda od učitelja odvisno, kako spreten je z postavljanjem vprašanj in uporabo drugih medijskih gradiv (video, slike, fotografije…).

H5P ti ponuja veliko možnosti, kar ima svoje prednosti in slabosti. Izdelava preverjanja H5P ti vzame nekoliko več časa, saj moraš premisliti, katero možnost boš izbral za določen učni cilj. Prav zaradi velike izbire lahko lažje oblikuješ vprašanja višjih taksonomskih stopenj. Učenci ravnotako kot pri Kahoot-u dobijo takojšnjo povratno informacijo. Spomin pri H5P pa omogoča lažje komentiranje napak in pravilnih rešitev, saj imaš nalogo vedno pred sabo. Zelo me je zmotilo nezmožnost dodajanja navodila.

Refleksija:

Pri nalogi sem se naučila uporabljati spletno stran H5P, spoznala sem veliko možnosti preverjanja znanja, ki jih H5P omogoča. Kahoot pa sem že od prej poznala in mi je bilo zato izdelovanje vprašalnika veliko lažje. Če bi imela več časa, bi pri H5P narisala boljše strukture organskih spojin in pri kahoot-u dodala, kakšno dodatno vprašanje z videom. Največ časa sem posvetila izdelavi spomina pri H5P, ker spletne strani nisem poznala in morala sem narisati organske spojine. Kahoot bom vsekakor uporabila za sprotno preverjanje znanja ali za preverjanje predznanja, H5P pa bom uporabila predvsem za popestritev ure. Najljubše mi je bila izdelava Kahoot-a, ker je zelo enostaven za izdelati, živobarven. Zanimivo mi je bilo tudi iskanje primernih slik, ki nismo smele popolnoma odgovoriti na vprašanje in niso smela biti brezpredmetna. Najtežje se mi je bilo odločiti za vrsto vprašalnika H5P. Naloga je bila jasno definirana.

(Skupno 43 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost