5. naloga E-portfelja preiskus znanja
V 8. razredu je Pri pouku kemije vsebinski sklop poimenovan Atom in periodni sistem. V tem sklopu učenci obravnavajo skupine periodnega sistema. Sama sem si izbrala za obravnavo 1. skupino periodnega sistema, drugače imenovano tudi alkalijske kovine. Cilj učne ure je bil, da učenci spoznajo lastnosti alkalijskih kovin, ter njigovo uporabo v vsakdanjem življenju ter načine shranjevanja.
CILJI:
– POznajo osnovne značilnosti alkalijskih kovin
-Razumejo vlogo izbranega elementa v sodobnih tehnologijah
-razumevanje soodvisnosti zgradbe, lastnosti in uporabe snovi,
Cilji so prepisani iz učnega načrta za kemijo.
Za izvedbo preiskusa znanja sem uporabila dva spletni strani, ki omogočata izdelavo zabavnih kvizov za preverjanje znanja učencev, to sta Kahoot in Formative. V nadaljevanju bom na kratko opisala oba vprašalnika, ki sem ju naredila na omenjenih straneh.
Pri izdelovanju kviza z programom Formative sem uporabila različne tipe vprašanj True/false mulitple choice, short answer in single choice.
1. vprašanje je bilo tipa single choice in se je glasilo s kakšnim plamenom gori natrij? možni odgovori so bili: a)zelenim, b)oranžnim c)zelenim in d) modrim. Pravilen odgovor je bil z oranžnim plamenom.
2.vprašanje je bilo tipa short answer ( kratki odgovor.)in se je glasilo kako še drugače imenujemo 1. skupino periodnega sistema. Pravilen odgovor, ki so ga morali učenci napisati je bil alkalijske kovine.
3.vprašanje je bilo tipa Multiple choice, kjer so otroci izmed različnih možnosti morali izbrati več pravilnih odgovorov. Vprašanje se je glasilo Kateri elementi spadajo v 1.skupino periodnega sistema. Podanih je bilo več odgovorov, vendar pravilni odgovori so bili: Litij,natrij in kalij.
4.vprašanje je bilo tipa true/false, pri tem tipu vprašanj se učenci odločajo ali gre za napačno ali pravilno trditev. Vprašanje se je glasilo: Ali so ioni 1. skupine periodnega sistema anioni. Trditev je bila napačna.
Pri izdelovanju kviza s programom Kahoot je bilo veliko manj možnosti tipov vprašanj zato sem kviz naredila le z single choice tipi vprašanj.
1. vprašanje se je glasilo: Kako se imenuje 1. skupina periodnega sistema? Učenci lahko izbirajo med 4.imi možnostmi a)halogeni elementi , b)zemeljsko-alkalijske kovine, c) alkalijske kovine in d) Prehodni elementi. Pravilni odgovor je bil c- alkalijske kovine.
2.vprašanje se je glasilo s kakšnim plamenom goriijo natrijevi ioni? možni odgovori so bili: a)rdečim, b)oranžnim c)zelenim in d) vijoličnem. Pravilen odgovor je bil z oranžnim plamenom.
3.vprašanje se je glasilo Koliko elektronov imajo na zadnji lupini alkalijske kovine: a)2,b)7,c)5,d)1. Pravilen odgovor je bi d, nazadnji lupini imajo 1 elektron
4.vprašanje se je glasilo Kje najdemo kalijeve ione? v a)bananah, b)v baterijah, c)v kuhinjski soli,d) v pecilnem prašku. Pravilen odgovor je bil odgovor a
Če primerjam Kahoot in Formative se mi zdi formative veliko bolj uporaben za izdelavo kviza, saj ima veliko različnih tipov vprašanj, medtem ko ima kahoot le malo tipov vprašanj. tudi formative se mi zdi veliko bolj pregleden in sistematičen kot pa Kahoot. Pri formativu pa je prednost tudi to da lahko kviz natisneš, kajti nimajo vis otroci možnosti imeti svojega mobilnega telefona in se mi zdi to nekako prednost, da lahko težavo v socialnem statusu rešimo tako da jim kviz natisnemo.
Pri izdelavi različnih kvizov sem se naučila veliko novega in uporabnega znanja, ki mi bo prav prišlo pri mojem nadaljnem delu. Spoznala sem veliko različnih strani ki omogočajo izdelavo različnih kvizov. izdelava kvizov na teh straneh se mi zdi zelo zanimiva, ravno tako pa se mi zdi da je zanimiva tudi učencem, saj popestri učne ure in jim da neko dodatno dinamiko.
Če bi imela dovolj časa bi seveda dodala še kakšne tipe vprašanj, predvsem pri Kahootu, mogoče bi malo spremenila vprašanja in dodala še nekaj novih in zanimivejših vprašanj, s katerimi bi se otroci naučili nekaj uporabnega za življenje.
Največ dela sem posvetila temu, da sem šla v knjižnjico si sposodila učbenik in prebrala snov, da sem potem vprašanja lažje sestavila. Samo sestavljanje vprašanj pa mi ni povzročalo pretiranih težav.
Pri izdelavi naloge mi je bilo najbolj všeč samo učenje izdelave vprašanj na različnih straneh, saj sem od tega resnično veliko odnesla in mislim da bom lažje uporabila znanje pri svojem pouku. Najmanj pa mi je bilo všeč to, da se pri kahootu lahko uporabi le malo tipov vprašanj za izdelavo kviza.