5. naloga E-portfelja: Preverjanje in ocenjevanje znanja z IKT

Tradicionalne oblike ponavljanja oziroma preverjanje  znanja je lahko za mnoge učence precej dolgočasno. Učno uro pa na srečo lahko popestrimo s pomočjo uporabe IKT, pri tem pa sproti preverjamo, koliko so učenci odnesli od določene učne ure. Precej zanimivi so različni kvizi in igre. Kot primer sem denimo vzela aplikaciji Kahoot in H5P. Kahoot je odlična aplikacija, s pomočjo katere lahko na enostaven način preverimo znanje učencev. Aplikacija mi je zelo všeč, saj takoj poda povratno informacijo. Učenci za sodelovanje uporabijo lastne naprave (tablični računalnik, pametni telefon, prenosnik ali stacionarni računalnik, če smo denimo  v računalniški učilnici) ter odgovarjajo na vprašanja, ki bi jih projicirala na platno v ospredju razreda. Ko na vprašanje odgovorijo vsi učenci ali ko poteče čas, se izriše grafikon, ki pokaže, koliko učencev je odgovorilo pravilno in koliko napačno. To kot učitelju omogoča, da učence takoj opozori na napake, ki so jih storili in se z njimi pogovori o sami nalogi. Izdelava kviza je bila hitra in enostavna, kar je pozitivno s stališča ekonomičnosti.

Kot primer sem naredila kratek kviz na temo Ločevanje odpadkov, s katero se učenci srečujejo v 6. razredu pri gospodinjstv. S pomočjo kviza bi preverjala učne cilje kot so:

  • Učenci znajo razložiti, kako pravilno ravnati z odpadki
  • Naštejejo vzroke za onesnaženost v okolju

Kviz je zajemal 10 vprašanj, nekatera vprašanja pa so bila opremljena še s slikami. Taksonomske stopnje po Bloomu, ki jih vprašalnih zavzema so znanje, razumevanje in uporaba.

Slika 1: Primer prvega vprašanja.

 

Slika 2: Primer drugega vprašanja.

Slika 3: Primer vprašanja, kjer je še dodana slika.

 

Kot drugi primer pa sem uporabila aplikacijo H5P, kjer sem ustvarila kratko igro spomina na temo Človeško telo. Igro bi uporabila pri uri ponavljanja snovi (denimo pred koncem učne ure ali pri ponavljanju pred testom). Narejena je tak način, da ko učenec najde par, se izpiše še naloga določenega organa. S pomočjo te igre bi lahko preverjala učne cilje pri poglavju Zgradba in delovanje človeka, kjer denimo spoznavajo naloge posameznih organov. Ustvarjanje igre mi je vzelo več časa, kot pri Kahootu, vendar sem na koncu ustvarila kar zanimivo igro, preko katere bi učenci lahko veliko odnesli.

Slika 4: Primer najdenega para.

PRIMERJAVA APLIKACIJ:

Če primerjam obe aplikaciji, mi je bil Kahoot boljši, saj je bil enostavnejši in hitrejši za uporabo, aplikacija pa je narejena na tak način, da učence hitro pritegne. Edina slabost Kahoota bi lahko bila barva kvadratov, sploh v mojem primeru, ko odgovarjajo učenci na vprašanja glede barve smetnjakov in bi jih lahko barva okvirčkov hitro zmotila. Pri aplikaciji H5P pa sem za izdelavo kviza porabila več časa, saj aplikacija vsebuje več oblik vprašalnika, oblikovanje posameznih vprašalnikov pa zahteva več časa. Pri tej aplikaciji bi si mogla vzeti več časa in natančno oblikovati kviz oziroma igro.

REFLEKSIJA:

Naloga mi je bila zanimiva, saj Kahoota in H5P še nisem uporabljala. Kahoot mi je zaradi enostavnosti izjemno všeč in bi ga tako pri pouku biologije kot tudi pri pouku gospodinjstva uporabljala. Čeprav je H5P nekoliko težji za uporabo, pa se mi še vedno zdi primeren za preverjanje znanja učencev, saj omogoča številne načine oblikovanja vprašalnikov, ki tako popestrijo pouk, vendar bi morala si vzeti več časa in preizkusiti ostala orodja.

 

(Skupno 93 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost