5. naloga E-portfelja: preverjanje in ocenjevanje znanja z IKT
Pri gospodinjstvu v 6. razredu obravnavamo vsebinski sklop Hrana in prehrana, sem pa spadata tudi prehranjevalna piramida in hranilne snovi. Pri tej tematike je glavni učni cilj da učenec ve kaj je najbolj zdravo jesti in kaj ne, ter da zna našteti vse hranilne snovi in ve kje se nahajajo.
Pri preverjanju znanja s pomočjo Kahoota imajo postavljena vprašanja na enak način in sicer tako, da izberejo odgovore iz slikic in možen je le en odgovor. Pri preverjanju znanja v formativu pa imajo različna vprašanja: vprašanje z enim ali večim odgovori, pravilno/ napačno in pa dopolniti skico. Glede na tipe nalog se pri prvem lahko preverja le znanje, pri drugem pa že tudi povezovanje.
Pri klasičnih preverjanjih znanjih bi dodala več različnih tipov nalog, ki jih pri kahootu in formativu nisem mogla: risanje, povezovanje, odgovarjanje na vprašanja… Pri katerih bi učenci morali razmišljati svojo glavo in biti malo bolj kreativni.
Kvize sem delala s pomočjo brezplačnih programov Kahoot in formative.
Primerjava orodji:
- nobeden od programov ni bil zahteven, pri obeh ti sam program sproti daje navodila kako naprej.
- Kahoot ima veliko manj možnosti načinov podajanja vprašanj, kot Formative, saj pri Kahootu imamo lahko v enem vprašalniku le en tip vprašanj, pri formativu pa kar 6, lahko določamo število število dobljenih točk
- pri obeh orodjih učenci dobijo povratno informacijo o tem ali je njihov odgovor pravilen oz napačen, in oba ti povesta koliko točk je bil vreden odgovor, vendar pri formativu učitelj lahko sam določi število dobljenih točk za pravilen odgovor, kahoot pa določi sam glede na hitrost pravilnega odgovora.
Pri tem e-portfelju sem se naučila uporabljati spletne kvize, ki bi jih lahko kasneje pri poučevanju uporabila pri urah ponavljanja znanja, kot popestritev učne ure. Najbolj mi je bilo zanimivo, raziskovati kaj ti določen spletni program vse omogoča, kakšen način ga lahko uporabljaš in kakšno povratno informacijo da tudi tistemu, ki ga rešuje. Če bi imela več časa, bi se preizkusila v sestavljanju preverjanj znanj v vseh spletnih orodjih, ki so nam bila na voljo. Največ časa sem porabila za spoznavanje programa in njegovo uporabo, vendar sem pri formativu porabila nekoliko več časa, saj ima veliko več orodji in možnosti za uporabo. Najbolj mi je bilo všeč ustvarjanje preizkusa znanja v formativu, saj nam nudi veliko različnih možnosti, da bi pa rekla da mi kaj ni bilo všeč pa ne morem, saj mi je bila ta naloga do sedaj najbolj všeč in mislim, da nam bo prišla še kako prav pri poučevanju.