5. naloga E-portfelja: preverjanje in ocenjevanje znanja z IKT

Takšen način ocenjevanja znanja je za učence veliko bolj prijazen, saj pri kvizu sodelujejo z izmišljenim imenom in tako v primeru nepravilnega odgovora niso izpostavljeni pred celim razredom. Učenci se pri samem preverjanju zabavajo, tekmujejo med seboj, hkrati pa utrjujejo in preverjajo svoje zanje. Učitelj  lahko na ta način spremlja sprotni napredek svojih učencev.

Za primer sem si izbrala Kahoot in Quizizz.

Kahoout je odlična aplikacija, s katero lahko sproti preverjamo znanje učencev. Učenci v igri sodelujejo tako, da se s svojimi pametnimi telefoni prek spleta prijavijo v igro ter odgovarjajo na vprašanja, ki se projicirajo na platnu. Po izteku časa se izriše grafikon, ki nam prikaže kako so odgovarjali učenci. Učitelj lahko na tak način hitro prepozna morebitne napačne predstave učencev in jih sproti popravi.

V aplikaciji kahoot sem naredila kviz na temo obtočila, ki jo obravnavajo v 8. razredu pri predmetu Biologija. Učne cilje, ki bi jih preverjala s kvizom so :

  • Učenec razume da kri upravlja veliko nalog,
  • pozna tipe žil in poveže zgradbo z njihovim delovanjem,
  • na podlagi animacije ali modela povežejo zgradbo in delovanje srca ter spoznajo vlogo, srčnega utripa in krvnega tlaka,
  • razumejo vlogo krvne plazme kot transportnega medija (osredja),
  • spoznajo, da bele krvničke in protitelesa sodelujejo pri obrambi telesa pred okužbami in da ta obrambni mehanizem uporabljamo pri preventivnem cepljenju (imunost).

Kviz se začne z animacijo, ki prikazuje delovanje obtočil, nato pa sledi nabor desetih vprašanj, ki se smiselno navezujejo na animacijo. Animacija je v angleškem jeziku, zato bi bila potrebna dodatna razlaga.

Slika 1: 1. primer vprašanja

Slika 2: 2. primer vprašanja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Za izdelavo drugega kviza  sem uporabila aplikacijo Quizizz, ker me je zanimalo, v kolikšni meri se bo ta razlikoval od Kahoota, glede na težavnost izdelave in doživetja pri sami igri.  Kviz bi uporabila v namene kot sem jih že omenila pri kahoot-u, v 6. razredu pri predmetu Naravoslovje.  Učne cilje, ki bi jih preverjala s kvizom so:

  • razumejo pomen fotosinteze

Kviz zajema 5 vprašanj, nekatera sem dodatno popestrila z slikami.

Slika 3:  primer Quizizz vprašanja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRIMERJAVA APLIKACIJ:

Mislim, da učitelji ne bi smeli imeti težav pri izdelavi kviza v obeh primerih, saj sta aplikaciji dokaj enostavni za uporabo. Obe sta privlačni za otroške oči. Pri obeh aplikacijah me moti  barvitost okvirov. Slednja bi namreč lahko zmedla nekatere učence.

Pozitivna stran Kahoota  je, da lahko poleg slik v kviz ustavimo tudi videoposnetek, ki  dodatno pritegne učenčevo pozornost. Pri Quizizz je vstavljanje videoposnetkov onemogočeno, ima pa veliko boljši  sistem nagrajevanja. Namreč v primeru pravilnega odgovora dobi učenec poleg točk še MEME z spodbujevalno, ob napačnem pa MEME z negativno vsebino. Takšen način nagrajevanja učence dodatno motivira k nadaljnjem sodelovanju.

REFLEKSIJA:

Pri tej nalogi sem  prišla do spoznanja, da je veliko težje naredi IKT podprt kviz, kot sem si v začetku predstavljala, saj je za izdelavo le tega potrebno veliko znanja. Največ časa sem namenila izdelavi kviza v Kahootu, ki mi je bil od izbranih aplikacij najbolj pri srcu, pri svoji uri pa bom vključevala tudi Quizizz.

 

 

(Skupno 53 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost