6. e-portfelj IZOBRAŽEVALNI IGRI
Na telefonu sem stestirala dve uporabni igri, ki bi ju kot učiteljica lahko uporabila pri pouku kemije in pouku biologije. Prva igra je namenjena pouku biologije, in se imenuje 3D Anatomy Quiz. To igro bi uporabila v 9. razredu osnovne šole, kjer se učenci učijo sestavo in zgradbo telesa. ta igra oziroma aplikacija bi jim omogočila lažje spoznavanje človeškega telesa, hkrati pa bi si lažje predstavljali kako je naše telo zgrajeno. Igro lahko otroci igrajo na 4 različnih nivojih, odvisno od tega kakšno je njihovo znanje. Različne težavnosti lahko odklepajo ko izberejo določeno število točk. Zbiranje točk pa omogoča tudi koriščenje ugodnosti tekom kviza, saj otrok lahko zaprosi za pomoč pri odgovoru ali pa če odgovora ne ve lahko zaprosi za pravilen odgovor. Na vsaki stopnji otrok lahko izbira o katerem delu telesa bi želel igrati kviz.
Ko se otrok odloči o katerem delu telesa bi želel igrati kviz, se mu prikaže 3D določenega dela telesa. V spodnjem delu zaslona se mu prikaže vprašanje, kaj mora otrok označiti s klikom na sliki. npr. Označi 3. vratno vretence. otrok ima 3 možnosti za pravilen odgovor, če so vsi trije odgovori nepravilni, otrok ne dobi nobene točke.
To igro bi vsekakor uporabila v razredu,saj se mi zdi zelo poučna in zabavna, hkrati pa je verodostojna in v njej ni napak. Edina težava, ki jo vidim je to da je igra v angleščini in bi otrokom z slabšim znanjem jezika lahko predstavljala oviro pri učenju in bi jim ob tem lahko povzročilo nelagodje ali pa bi se ob izvedbi take ure dolgočasili, saj ne bi morali aktivno sodelovati pri pouku, zato bi bilo dobro da bi kot učiteljica otrokom, ki jim angleški jezik ne gre sama prevajala vprašanja.
Druga igra ki sem jo izbrala pa je iz področja kemije. Njen naslov je Periodic Table Quiz. Ta igra je primerna pri pouku kemije ko se otroci učijo elementov periodnega sistema in razporeditve elementov v njem. Ta igra je primerna v 8.razredu osnovne šole. Igro se lahko igra na veliko različnih načinov. 1. možnost je da otrok izbere multiple cchoice, kjer lahko iz imena elementa poišče pravi simbol izmed danih možnosti. možna je tudi obratno možnost, kjer iz simbola otrok poišče pravo ime elementa.
Če pa otrok izbere možnost find the element lahko iz imena,simbola,molske mase ali vrstnega števila poišče pravi položaj elementa v periodnem sistemu. Otrok lahko tudi izbira težavnost, saj lahko pravilni odgovor poišče izmed 3,20,54,72,90 ali 118 danih možnosti. otrok lahko tudi išče pravi položaj elementa v periodi ali skupini.
Ta igra se mi zdi zelo primerna za pouk kemije, saj popestri pouk in otrokom omogoča na zabavnejši način učenje periodnega sistema, kar jim nemalokrat predstavlja težave. igra se mi zdi tudi zelo verodostojna in v njej ni vinih napak. edina težava, ki sem jo zopet opazila pa je bilo to da je igra zopet le v angleškem jeziku, kar bi zopet lahko predstavljalo težavo učencem, ki ne obvladajo angleščino.
Kriterij za vrednotenje iger:
-Igra mora biti primerna vsebini ki jo pri pouku obravnavami
– igra mora imeti primeren težavnostni nivo za osnovno šolo
-Navodila za igro morajo biti razumljiva
-Igra mora biti koristna, torej mora biti poučna
– Pri otrocih mora pritegniti pozornost.
– Igra ne sme vsebovati preveč napora saj bi otrokom znižala koncentracijo.
-mora doseči vsaj en izobraževalni cilj učnega načrta
Pri tej nalogi sem se naučila kako izbrati ustrezno igro za določeno uro pouka pri biologiji in kemiji. pri tej nalogi sem sama sprobala veliko različnih iger in se hkrati naučila veliko novih stvari in tudi obnovila svoje znanje. zato se mi zdi uporaba iger pri pouku zelo koristna, saj se današnji otroci lahko preko iger zelo veliko naučijo, saj sami tehnologijo zelo dobro obvladajo in jim ni težko priti do novih možnosti učenja. Pri nalogi sem največ časa porabila zato, da sem našla ustrezni igri, ki sta na primernem nivoju za pouk biologije in kemije, sicer je takih iger veliko, vendar je veliko takih ki niso dovolj zanimive in pri otrocih nebi pritegnile zanimanja. Novo pridobljeno znanje bo zagotovo uporabila pri svojih učnih urah ko bom enkrat učiteljica, saj bom z njimi popestrila pouk in ga naredila zabavnejšega. Igre bi lahko uporabila tudi v namene preverjenja zananja pred ocenjevanjem saj se mi zdijo na zelo velikem nivoju in več kot primerne v ta namen. Pri izvedbi naloge mi je bilo najmanj zanimivo preiskušanje iger, ki niso bile zanimive, hkrati pa mi je to vzelo kar nekaj časa in veselja ob ugotovitvi, da določena igra nikakor ni primerna za uporabo pri pouku. Pri navodilu za izvedbo naloge nisem zaznala nikakršnih pomanjkanj in se mi je zdelo zelo korektno.