Preverjene in ocenjevanje znanja z IKT
Namesto najbolj znanega preverjanje znanja, ki se ga v večini uporablja na šolah, lahko to nadomestimo tudi s pomočjo uporabe IKT. Bele liste lahko zamenjamo za elektronske naprave in s pomočjo raznih izobraževalnih aplikaciji oziroma tehnologij popestrimo pouk. Sama sem tako s pomočjo Kahoot-a in programa Go Formative izdelala preverjene znanja za učence 6. razreda, na temo označevanje živil. Učne cilje, ki sem želela preverjati s pomočjo kvizov so:
- učenci razumejo informacije, ki jih razberejo iz deklaracije.
Oba primera si lahko ogledate na povezavah: Kahoot in Go Formative.
V obeh aplikacijah sem se posvetila preverjanju znanja o deklaracijah oziroma označevanju živil. Brez večjih problemov sem pri aplikaciji Kahoot sestavila vprašanja za preverjene znanja, saj sem se z njim srečala že tekom študija. Več preglavic mi je povzročal Go Formative, saj sem ga prvič uporabljala in je bilo zato oblikovanje bolj zamudno. Vendar pa to ni vplivalo na moja mnenja o tej aplikaciji, saj se mi zdi, da je Go Formative bolj zanimiva zlasti za učenci, tudi ponuja več možnosti pri kreativnosti in sestavi vprašalnika. Pri Kahoot-u pa mi je všeč, da omogoča razpolaganje s časom, kar pomeni, da imajo učenci določen čas v katerem morajo odgovoriti na vprašaje, na koncu vsakega odgovora pa se jim izpiše še število doseženih točk. Pozitivna stran obeh pa je, da imata možnost pridobiti takojšne povratne informacije o znanju anketirancev.
Pri tej nalogi sem spoznala več spletnih kvizov, ki omogočajo na zabaven način preveriti znanje učencev. Naučila sem se dela še z ostalimi poučnimi aplikacijami, saj sem od prej poznala le Kahoot-a. Če bi imela več časa bi zagotovo uporabila več različni tipov možnosti nalog, zlasti pri Go Formative, preizkusila pa bi še ostale spletne kvize, ki so na voljo. Največ časa sem posvetila, kot sem že omenila, pri delu z Go Formative, saj sem z njim delala prvič. Tudi sestavljanje vprašanj mi je vzelo kar nekaj časa. Vsa ta znanja pa mi bodo zagotovo prišla prav pri mojem bodočem delu, saj se mi zdi tak način preverjanje za učence bolj zanimiv in se ti bolj osredotočijo pri samem reševanju. Najbolj mi je bilo všeč dela Go Formative, saj ima veliko možnosti pri sestavi vprašalnikov. Manj ljubše mi je bilo sestavljanje vprašanj, saj nikoli ne vem kako težavnost lahko izberem za določeno starostno skupino učencev.