6. naloga E-portfelja: IZOBRAŽEVALNA IGRA

Izobraževalne igre so primerna stvar za otroke na osnovnošolski stopnji, saj predstavljajo način kako se preko igranja in zabave lahko tudi nekaj koristnega naučimo – včasih tudi nevede. Izbrala sem si dve igri, ki si jih lahko naložimo na pametni telefon ali tablični računalnik. Sama sem si igrici naložila na telefon zato ne morem priložiti povezave do njiju.

Prva igra, ki sem si jo izbrala je Cell Explorer. To igro se lahko brezplačno naloži preko spletne trgovine  App store.

Igra je primerna za otroke, ki obiskujejo 6. razred, saj pokriva tematiko celice (v sklopu žive narave).

Učni cilji, ki naj bi jih po učnem načrtu otroci dosegli in ki  jih igrica vsebuje so:

  • Spoznajo osnovno zgradbo celice (rastlinske in živalske)
  • Spoznajo organele in njihovo delovanje.

Igro igramo v vlogi voznika in vozimo majhno “podmornico” po celici. Na začetku igre je predstavljeno, kako smo v celico sploh prišli (razložen je proces endocitoze oz. vstop v samo celico – Slika 2). Našemi podmornici je omogočeno da strelja. Streljamo lahko posamezne organele. Ko pridemo do organela in ga ustrelimo, se nam pokaže opis tega organela in kaj je njegova funkcija v celici. Temu pa sledi še vprašanje na katerega odgovorimo s klikom na pravilni odgovor (če se zmotimo, nas popravi)(slika 3). Tako lahko s podmornico raziščemo celotno notranjost celice, vendar pa, tako kot druga prevozna sredstva nimajo neomejene količine goriva, ga tudi naša podmornica nima. Energijo za potovanje predstavljajo molekule ATP, ki jih lahko med raziskovanjem pobiramo in si tako zagotovimo zadostno količino energije (slika 4). Med raziskovanjem moramo biti pozorni, da nas ne ujame lizosom – mehurček, ki je napolnjen z encimi. Ta mehurček nas lahko poje in razgradi s pomočjo encimov in igra bo za nas končana (slika 5).

slika 2: predstavljena je endocitoza

slika 3: ustrelili smo golgijev aparat; sledi vprašanje na katerega moramo pravilno odgovoriti.

slika 4: opozorilo, da moramo paziti na zaloge energije.

slika 5: opozorilo, da moramo paziti na lizosom.

Igra poteka v večjih stopnjah. V naslednjih stopnjah, nam navodilo pove kater organel moramo ustreliti, tako da je na zaslonu zapisanja glavna funkcija organela. Ta organel moramo nato čim hitreje poiskati in ga ustreliti pri tem pa moramo stalno paziti na naše zaloge energije in na sovražnika – lizosom, ki nas ves čas lovi.

Kriteriji vrednotenja

  • vizualno: vizualno je igrica (meni osebno) zelo privlačna, je barvita in vsi organeli so lepo predstavljeni,
  • tehnično: igrica je enostavna za uporabo zato otrokom nebi predstavljala nobenih težav.
  • zahtevnost: stopnja zahtevnosti ustreza učenčevim nivojem znanja. vse glavne funkcije organelov v celici poznajo, poznajo tudi vizualno podobo organelov zato jim nebi predstavljala velikih problemov.
  • izobraževalna: otroci krepijo svoje znanje na področju celice in njenega delovanja, zvedo kakšno novo zanimivost o organelih, ki jih morda v šoli niso slišali.  Morda je kje uporabljen kakšen bolj strokoven izraz, ki ga na svoji ravni še niso slišali (naprimer: učenci uporabljajo besedno zvezo “vstopiti v celico” v igri pa je uporabljena beseda “endocitoza”).
  • jezik: na žalost igra ni v slovenskem jeziku, zato bi lahko otrokom povzročala težave, saj si izrazi v slovenščini in angleščini niso tako podobni.

Kot drugo igro pa sem si izbrala Anatomy Quiz. To igro se lahko naloži preko spletne trgovine Google Play in je dostopna brezplačno.

V igri so zastavljena vprašanja s področja človeške anatomije. To tematiko učenci obravnavajo v 8. razredu. Učni načrt  navaja učne cilje, ki naj bi jih učenci v okviru te tematike dosegli. Nekateri od teh ciljev pa so vključeni v igri Anatomy Quiz.

Cilji:

  • Spoznajo, da ima organizem različne mehanizme za boj proti boleznim.
  • Razumejo vlogo posameznih delov predavne cevi.
  • Razumejo procese mehanske obdelave hrane.
  • Spoznajo da se snovi, ki sodelujejo pri prebavi, izločajo v različnih delih prebavne cevi.
  • Spoznajo prebavne encime.
  • Spoznajo naloge izločal, sečil, trebušne slinavke, obtočil, dihal, živčnega sistema, skeleta, kože…
  • Spoznajo krvno plazmo (njena sestava in razumejo zakaj je vsak posamezen sestavni del krvi pomemben).
  • Spoznajo spolno razmnoževanje.

Na zastavljena vprašanja odgovarjaš s klikom na odgovor. V primeru, da odgovoriš pravilno, dobiš denar, če pa odgovoriš napačno, se ti odštevajo življenja (na voljo imaš tri življenja). Ko porabiš vsa tri življena, je igra končana. Med samim igranjem imaš na voljo 3 oblike pomoči, za katere pa moraš odšteti denar, ki si ga prislužiš s pravilnim odgovarjanjem na vprašanja. Oblike pomoči so: 1 dodaj čas, 2 odstrani napečen odgovor in 3 preskoči to vprašanje. V primeru, da na odgovor odgovoriš napačno, se ta obarva rdeče, zeleno pa se obarva pravilen odgovor, tako da se lahko učenci sproti učijo.

Kriteriji vrednotenja:

  • Vizualno: igrica vizualno ni nič posebnega, je zelo barvita in morda zato bolj primerna za otroke.
  • Tehnično: je enostavna za uporabo. Igrico samo zaženeš in jo že lahko igraš. Edina stvar, ki je moteča je ta, da se zelo pogosto prižigajo reklame, ki pa jih ne moreš takoj ugasniti, ampak moraš počakati nekaj sekund, šele nato je gumb za ugasnitev oglasa omogočen. Kar pomeni, da ti samo gledanje reklamnih oglasov vzame kar nekaj časa.
  • Zahtevnost: zahtevnost se mi zdi primerna, vendar se pojavljajo tudi nekatera vprašanja, ki so najverjetneje prezahtevna za učence, ki obiskujejo osnovno šolo.
  • Izobraževalno: otroci med igranjem kviza uporabljajo svoje lastno znanje, ki so ga pridobili pri urah biologije. Med tem se zabavajo in se trudijo, da bi na čim več vprašanj odgovorili pravilno, zato da nebi izgubili življenja in da bi si pridobili denar, ki bi ga lahko porabili za morebitno potrebno pomoč. V primeru napačnega odgovora, nam igra z zeleno barvo označi odgovor, ki je pravilen in na ta način popravi učenca, ta pa se iz svojih napak nauči pravilnega odgovora.
  • Jezik: na žalost je igra samo v angleškem jeziku in bi bila za večino slovenskih osnovnošolcev zaradi tega prezahtevna.

Refleksija:

S to nalogo sem se naučila to, da lahko v sam pouk vključimo tudi igre in da za to nebo šel “čas v nič” ampak se otroci iz tega lahko dejansko nekaj naučijo (seveda, če je igra kvalitetno sestavljena in pravilno izbrana). Največ časa mi je pri samem prispevku vzelo iskanje primernih iger za moje predmetno področje in njihovo testiranje – mi je pa bilo zelo všeč!

Če bi imela več časa bi poiskala še bolj primerne igre, ki nebi bile prezahtevne za raven učencev in da bi bile po možnosti v slovenskem jeziku.

(Skupno 42 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost