6. naloga E-portfelja: izobraževalna igra
Na spletu sem poiskala dve igri, ki bi jih lahko uporabila pri svojih učnih urah. Kot primer sem izbrala naslednji igri: Bones Anatomy Quiz Trivia inHealthy eating. Bones Anatomy Quiz Trivia bi uporabila pri predmetu biologije v 8. razredu, pri spoznavanju mišično-skeletnega sistema, s slednjo bi učenci ponovili imena kosti.
Kot kriterije, bi si zastavila:
- Igra je izobraževalna takrat, kadar so v njej namerno skriti učni cilji,
- biti mora vsebinsko primerna in privlačna za učence OŠ,
- biti mora tako poučna, kot tudi zabavna.
- Vsebovati mora sistem nagrajevanja (pravilni odgovor-nagrada(cekine, točke, spodbudna beseda) / napačen odgovor- kazen (odvzem točk, živjlenja…))
Igra je preprosta za igranje in ni časovno omejena. Učenci s dotikom na črke, oblikujejo ime kosti, ki se prikaže na sliki.
V primeru pravilnega odgovora, se igra odzove s pozitivnim odzivom, igralec namreč prejme 3 cekin. Te lahko v igri uporabimo za
pridobitev namiga. To storimo tako, da pritisnemo na okvirček “Use a hint”,nato pa se odpre okence s 3 različnimi namigi.
Pri napačnem odgovoru, pa je odziv igre negativen. Igralec v primeru napačnega odgovora ne izgubi cekinov, kazen je samo v pisni obliki (Wrong Answer).
Za drugi primer igre sem izbrala Healthy eating, ki bi jo uporabila v 6. razredu pri uri gospodinjstva pri spoznavanju zdrave prehrane.
Igra je sestavljena iz osmih vprašanj ki se navezujejo na temo zdrava prehrana. Pri vsakem vprašanju so na voljo trije odgovori, pravilen pa je le eden.
V primeru pravilnega odgovora, igra učenca nagradi z pisno pohvalo in točkami. Pri napačnem odgovoru, pa je odriv negativen (No, that’s not right.). Najbolj me je pri tej igri motilo to, da lahko z naključnimi kliki na odgovore pridemo do pravilnega rezultata. Učenec lahko namreč pride do pravilnega odgovora tako, da preprosto knlikne na vsak odgovor, saj kazni ob napačno podanem odgovoru ni (samo pisno opozorilo ), igra pa se nadaljuje šele ob kliku na pravilni odgovor.
Refleksija
- Z iskanjem in igranjem iger sem spoznala, da je zelo teško najti igro, ki bi zajemala vse elemente izobraževalnih iger.
- Če bi imela na voljo več časa, bi poskušala poiskati še bolj primerne igre.
- Največ časa sem namenila iskanju izobraževalnih iger. Teh je na spletu veliko, vendar pa je težko poiskati igro, ki bo ustrezala učni vsebini, imela primerno vsebino in bila privlačna za učence.
- S pridobljenim znanjem o zabavnih in hkrati poučnih igrah bom lahko popestrila uro, hkrati pa dodatno motivirala učence pri delu.
- Pri izdelavi naloge mi je bilo najljubše preizkušanje igrer, iskanje le teh, pa je bilo naporno.
- Menim da je definicija naloga zapisana natančno in na tak način da na pride do dvoumnosti.