Intervju z učenko
Opravila sem intervju z učenko 9.razreda Osnovne šole Ljubečna.
- Koliko interaktivnih tabel je na vaši osnovni šoli?
- 2
- V katerih učilnicah so table?
- V učilnici, kjer imamo biologijo ter kemijo in v učilnici za geografijo.
- Ali učitelji dostikrat uporabljajo table?
- Večinoma vsako uro.
- Pri katerih predmetih table učitelji najpogosteje uporabljajo?
- Uporabljata jo učitelj z kemijo in učitelj za geografijo.
- Kako učitelji največkrat uporabljajo table? Za jemanje nove snovi, reševanje nalog, da pokažejo kakšno dodatno zanimivost?
- Pri kemiji obravnavamo novo snov, tako da ima učitelj gradivo pripravljeno na tabli, včasih pa gledamo kaj tudi v učbeniku, ki ga ima naloženega. Včasih nam pokaže kakšne posnetke, slike in kaj podobnega na internetu. Ko rešujemo vaje ima pripravljene naloge v dokumentu na tabli in mi hodimo pred tablo eden po eden. Pri geografiji ima učitelj na tabli naložen učbenik in delovni zvezek. Novo snov nam razlaga s pomočjo učbenika ali pa svojega gradiva. Ko se kaj takšnega učimo, nam tudi pokaže na internetu in zemljevidu. Vaje pa delamo sami v svoje delovne zvezke, on pa lista delovni zvezek preko table.
- Se ti zdi, da ko vam pokažejo kakšne stvari preko interaktivne table, lažje razumeš snov, ali ti je bolj všeč klasična razlaga?
- Veliko lažje mi je, ko nam kakšen poskus pokaže na videu ali pa kakšno sliko, ker potem bolj razumem. Pa tudi bolj zanimivo mi je, kot če učitelji samo stojijo in govorijo.
- Vam učitelji v šoli narejene zapiske in pripravljeno gradivo kdaj posredujejo preko spleta ali v kakšni drugi obliki?
- Samo enkrat se spomnim, da smo delali po skupinah in nam je potem poslal dele, ki so jih imeli naši sošolci. Drugega nam ne pošilja.
- Ali učitelji vedno uporabljajo interaktivno tablo sami, ali dovolijo uporabo tudi učencem?
- Pri kemiji vedno delamo vaje sami na interaktivno tablo, to mi je najbolj všeč.
- Se ti zdi, da so učitelji dobro usposobljeni za uporabo interaktivnih tabel?
- Ja, vedno vedo kaj delajo. Tudi ko se kaj pokvari, se znajdejo.
- Kaj se ti še zdijo prednosti uporabe interaktivne table in kaj ti ni všeč?
- Lažje razumem snov, bolj zanimiva mi je in si jo tudi bolj zapomnim. Dobro se mi zdi tudi, ker pri kemiji ne rabimo na tablo pisati dolgih navodil za naloge, ker so že zapisana. Pa zelo mi je všeč, ker reditelji več ne rabimo brisat table. Bi mi bilo pa ljubše, če bi lahko še več sami delali in tablo uporabljali tudi pri drugih predmetih.
Pri intervjuju me je zanimala kakšna je situacija z delom z interaktivnimi tablami v praksi in kako je takšno delo všeč učencem. Iz intervjuja z učenko sem izvedela podobno, kar sem prebirala že v literaturi. Možnosti dela z interaktivnimi tablami je veliko, učitelji pa se večina poslužuje bolj tistih splošnih, ne toliko interaktivnih, če sploh se. Učenci se na delo z interaktivnimi tablami dobro odzivajo in jim je všeč, zato je škoda, da interaktivne table niso še bolj priljubljene tudi pri učiteljih.
Glede na to, kaj sem z raziskavo želela ugotoviti, menim, da so moja vprašanja za intervju dobro zastavljena. Priporočljivo pa bi bilo, da bi podoben intervju opravila še z več učenci, da bi ugotovila, kakšno je stanje še na drugih šolah, saj je posploševanje na območje celotnega šolstva glede na eno osnovno šolo, nemogoče. Morda bi bila v tem primeru bolj primerna anketa, ki bi jo razdelila učencem iz več različnih šol. Zanimiv pa bi bil tudi vidik iz strani učitelja. V tem primeru bi bilo ustrezno narediti še intervju s kakšnim učiteljem. Te izboljšave bi opravila, če bi delala raziskavo na višji ravni, za seminarsko nalogo, ki sem jo opravljala pri tem predmetu pa so moji rezultati zadovoljivi.