Intervju z učiteljico

S sošolko Natašo Tomc sva opravili intervju z učiteljico tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja v osnovni šoli. Zanimal naju je pogled na uporabo IKT v osnovni šoli.

1.Ali poznate smernice za uporabo IKT? Katere elemente smernic uporabljate in zakaj?

Uporabljamo računalo (največkrat pri obsegu kroga), interaktivno tablo, računalnik pa uporabljam za e-asistenta, za uvodno motivacijo – kakšna naloga v e-učbenikih, za uporabo GeoGebre, Excel,…

2. Katere IKT pripomočke uporabljate pri izvajanju pouka matematike in na kakšen način,zakaj?
Pri katerih vsebinah se vam zdi smiselna uporaba IKT pripomočkov? Kakšen je doprinos?

Ko spoznavami geometrijo velikokrat uporabljamo računalnik, saj Excelove tabele uporabljamo za vpisovanje notranjih kotov različnih večkotnikov, rišemo tudi tortne diagrame. V 8. razredu se srečujemo z izračunom Pitagorovega izreka v telesih, obseg in ploščina kroga,… Učencem dovolim uporabo računal, še posebej zaradi števila π. Ko v 9. Razredu spoznavamo linearno funkcijo, učence navajam na uporabo GeoGebre, saj jim zelo pripomore k predstavi funkcije, pri tem pa se jim zdi pouk malo bolj zanimiv, saj uporabljajo računalnik in se srečajo z matematičnim programom. Nižje razrede (6. In 5. Razred) na računala še ne navajam, večkrat pa na računalniku uporabim e-učbenik in za lažjo predstavo pokažem kakšno animacijo, sliko.

3. Katere pa so negativne lastnosti vključevanja IKT v pouk matematike oz. s kakšnimi težavami se srečujete pri vključevanju IKT?

Bom kar izpostavila primer: v 8. razredu se navadijo na uporabo računala, zato sploh ne pomislijo koliko je 132, vendar hitro primejo računalo in izračunajo s pomočjo tega.  Uporaba računala se mi zdi smiselna, ko uporabljamo število π. Učenci pa računalo izkoristijo kot dodatek, ki računa namesto njih. Tako pozabijo kako se množi z decimalnimi števili, kako se jih deli ipd. Ko pouk izvajamo na računalniku, se veliko ukvarjam s tem, da učenci res rešujejo naloge, ki so bile mišljene za učno uro. Velikokrat zaidejo na razne računalniške igrice, socialna omrežja ipd. Opažam tudi, da učenci dela na računalniku dostikrat ne povežejo z učno snovjo in znanja ne znajo »prenesti na papir«. Uporabo le tega bolj dojamejo kot zabavo, zanimivo uro za sprostitev.

4. Kakšen je odziv učencev pri uporabi IKT pripomočkov med poukom?

Ko dovolim uporabo računala, so učenci zelo navdušeni. Opažam, da se z uporabo računala malce spočijejo. Tudi uporaba računalnika je veliko navdušenje, pa tudi če ga uporabljamo le za uvodno motivacijo.

Povzetek intervjuja

Učiteljica kar veliko uporablja IKT za uvodno motivacijo, grafični prikaz učne snovi (linearna funkcija), uporaba računala (še posebej za izračun obsega in ploščine kroga), uporaba Excelovih tabel (notranji koti večkotnikov) ipd. Učenci si snov lažje predstavljajo, če imajo pred seboj grafični prikaz ali tabelo, računalo pa jim pripomore k izračunu zahtevnejših števil. Razvijajo se tudi njihove sposobnosti matematičnega mišljenja. Pravi, da ima uporaba IKT tudi negativno stran. Veliko se ukvarja z organizacijo, kadar imajo učno uro na računalnikih, saj učenci velikokrat zaidejo na socialna omrežja, igrajo računalniške igrice ipd. Problem se pojavi tudi pri uporabi računala, saj za račune, ki bi jih lahko izračunali sami, uporabijo računalo. Za nepotrebno uporabo računal je navedla primer množenja in deljenja decimalnih števil, saj postopek brez računala učenci pozabijo. Učiteljica opaža, da ko jim dovoli uporabo računal ali ko med poukom uporabljajo računalnik, pa tudi če samo za uvodno motivacijo, so učenci navdušeni.

Če bi lahko intervju ponovili, bi se bolj poglobljeno posvetili vprašanjem, ki sva si jih zastavili, ter postavili še kakšno dodatno vprašanje. Učiteljičini odgovori so se nama zdeli dovolj jasni, ni pa poznala napisanih smernic za uporabo IKT pri matematiki.

 

(Skupno 22 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost