Izobraževalna igra
Izobraževalna igra za kemijo
Povezava: Mahjong Chem
Igrica ima več možnosti, vendar je samo ena primerna za osnovnošolsko raven, ostale so primernejše za srednjo šolo. Pri tej ravni mora učenec poiskati ionsko ali kovalentno snov. S to variacijo igre bi preverjala cilj iz sklopa Povezovanje delcev/ gradnikov, na preprostih primerih razlikujejo med nastankom ionske vezi/ionske spojine (kristala) in kovalentne vezi/molekule. Če bi igro uporabila pri pouku, bi seveda opozorila, da IC pomeni ionsko snov in MC kovalentno.
Kriteriji vrednotenja:
- igra je morala biti primerna za osnovno šolo
- morala je biti v slovenščini oz. vsebovati le majhen del angleških izrazov, ki jih lahko z lahkoto obrazložim
- morala je biti igrica in ne kviz iz znanja kemije ali simulacija urejanja kemijskih enačb
- morala je biti vsaj malo privlačna za igro
Izobraževalna igra za fiziko
Povezava: Cut the rope
Igrica je zelo zabavna, ampak v njej se skriva veliko fizikalnih pojavov. Učenci posredno spoznavajo zakon o ohranitvi energije, 2 newtonov zakon, izkusijo tudi, da ima balonček manjšo gostoto kot zrak.
Kriteriji vrednotenja:
- učni cilji so morali biti prikriti, saj je tako igra bila bolj zabavna
- v ozadju so morali potekati fizikalni pojavi, ki jih osnovnošolec zna opisati in razložiti
- morala je biti v slovenščini oz. vsebovati le majhen del angleških izrazov, ki jih lahko z lahkoto obrazložim
- igra ne sme biti nasilna
Refleksija
Pri vaji sem se naučila, da vsekakor vsaka igra ni primerna za pouk, nekatere so v angleščini, druge so nasilne, tretje so prezahtevne za osnovnošolce. Če bi imela več časa, bi pri fizikalni igri odigrala še par levelov in dodala več slik, saj se v višjih levelih pojavijo še druga fizikalna ozadja. Največ časa sem posvetila iskanju primerne igre, ker je veliko izbire, vendar je tudi mnogo iger neprimernih. Pridobljeno zanje bom uporabila, ko bom želela ustvariti pouk na malo drugačen način kot tradicionalno. Najljubše in hkrati najmanj mi je bilo všeč iskanje igre, saj mi je bilo zabavno jo iskati, vendar je to iskanje zelo počasi potekalo. Naloga je jasno definirana. Bi pa opozorila, da se za nekatere smeri lažje dobi primerno izobraževalno igro kot za druge.