Preverjanje in ocenjevanje znanja z IKT
Pripravila sem preverjanje znanja pri predmetu matematika iz sklopa Linearna funkcija. Vaje so za učence 9. razreda. Učni cilji so: opredelijo linearno funkcijo y=kx+n, opredelijo pomen smernega koeficienta k in začetne vrednosti n, zapišejo enačbo premice, če poznajo koeficient in točko, koeficient in začetno vrednost ali dve točki in poznajo pojem ničla funkcije.
Najprej sem preverjanje znanja izdelala v programu Kahoot. Prvi dve vprašanji pri mojem preverjanju se nanašata zgolj na znanje na priklic in preverjam, če so si učenci zapomnili definicijo smernega koeficienta in začetne vrednosti. V naslednjih dveh nalogah gre že za konceptualno znanje in preverjam, če učenci razumejo snov. Pri zadnji nalogi pa morajo uporabiti znanje za premislek, kaj vse potrebujejo, da lahko narišejo linearno funkcijo, torej gre že za uporabno znanje. Kahoot se mi zdi uporaben program, če želimo preveriti, ali učenci razumejo in znajo snov, na relativno hiter način. Učenci se v nekaj sekundah odločijo za pravilen odgovor, nato pa se njihovi odgovori združijo v skupne rezultate. Osebno se mi zdi Kahoot enostaven za uporabo in niti za pripravo, niti za izpeljavo preverjanja ne vzame veliko časa. Ker imamo na voljo samo vprašanja zaprtega tipa, se mi zdi bolj primeren za preverjanje znanja na priklic ter konceptualnega znanja.
https://play.kahoot.it/#/k/d8b7c879-f33a-4974-ade6-e4cebc76f6b6
Preverjanje znanja sem nato pripravila še v programu Formative. Pri prvih treh nalogah preverjam konceptualno znanje, saj me zanima, če razumejo pomen smernega koeficienta in začetne vrednosti. Drugi dve nalogi zahtevata več razumevanja in uporabo znanja, saj teh primerov v šoli še niso obravnavali. Formative je odličen program, ki nam nudi veliko možnosti kako preveriti znanje. Učenci rešujejo naloge, učitelj pa lahko medtem spremlja njihovo reševanje in sprotno odgovarjanje. Lahko izberemo vprašanje odprtega tipa, vprašanje zaprtega tipa, vprašanje z več ponujenimi odgovori, dodajamo slike, grafe in še veliko drugih. Menim, da je zato primeren tudi za preverjanje višjih taksonomskih ravni znanja.
https://goformative.com/clone/VCGWUC
Ko sem sama obiskovala osnovno šolo, takšnih načinov preverjanja znanja še nisem poznala. Odlično se mi zdi, da smo imeli priložnost spoznati tudi bolj interaktivne načine za preverjanje znanja pri učencih, ker menim, da jih to veliko bolj pritegne. Učijo se na bolj zabaven način. Ker sem se s takim načinom dela srečala prvič, mi je sama priprava vaj vzela več časa, ampak če to tehniko uporabljaš redno, se kmalu navadiš. Pri svojih urah bom takšne načine preverjanja z veseljem večkrat uporabila.