4. naloga: grafika

UVOD

V okviru te naloge sem se odločila da podrobneje raziščem vektorsko grafiko. V osnovni šoli se  učenci pri matematiki prvič srečajo z geometrijskimi telesi. Namesto ročno izdelanih maket jih zelo učinkovito lahko predstavimo z računalniškim programom, ki zna izrisati neko geometrijsko telo v tridimenzionalnem modelu in nato prikazati iz različnih zornih kotov, v različnih projekcijah, ipd. Takšni računalniški programi uporabljajo t.i. vektorsko grafiko, torej je izris slike na vmesniku narejen na podlagi matematičnih algoritmov.  Sliko geometrijskega telesa lahko uporabimo na primer kot prikaz v testu, za učne ali delovne liste ipd. Na tak način bi lahko pripravimo tudi interaktivno gradivo za učno uro  in otrokom v živo, z animacijo predstavimo izgled geometrijskega telesa tudi njegove lastnosti, posebnosti.

IZVEDBA NALOGE

Uporabila sem program Inkscape in izdelala telo stožca. Nato sem pripravila gif animacijo postopkov v Inkscape, za kar sem uporabila programsko opremo na spletni strani gifmaker.

 

POSTOPEK V INKSCAPE:
  1. Najprej sem izbrala ikono za risanje kroga in narisala krog. V možnosti fill and stroke sem izbrala funkcijo, da se vidijo le črte. Nato sem označila krog in uporabila funkcijo object to path, s čimer sem krog razpolovila na dva dela.
  2. Narisala sem črto s funkcijo risanja ravnih linij. To črto sem podvojila in jo horizontalno zrcalila, da sta nastali dve črti, ki sem ju združila v skupen vrh (vrh stožca).
  3. Z orodjem edit paths sem naredila nekaj popravkov pri krogu, da so se posamezne črte ustrezno sekale.
  4. Potem sem narisala pomožne linije – premer kroga in višino stožca s črtkanimi črtami.
  5. Za konec sem posamezne dele uredila. Drugemu delu kroga sem dala črtkano črto in spremenila prosojnost. Prav tako sem prosojnost spremenila višini in premeru osnovne ploskve.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

REFLEKSIJA:

Za izdelavo te naloge sem se morala naučiti osnov dela s programom Inkscape. Največ časa sem na začetku porabila za ugotavljanje osnovnih principov kako program deluje, kako so organizirana orodja, kje so posamezne možnosti spreminjanja itd. Ugotovila sem, da bi za bolj učinkovito delo potrebovala še veliko več prakse.  V tem programu je zelo veliko različnih orodij, ki omogočajo, da neko zastavljeno nalogo ali problem razrešimo na različne načine. Moj naslednji izziv bo zagotovo uporaba barvanja, kar pa ni več neposredno povezano s tematiko vektorske grafike.

Pri svojem delu bom osvojena znanja uporabljala pri računalništvu, saj je grafika eden najbolj učinkovitih načinov za podajanje informacij. Tudi pri matematiki je poznavanje računalniške grafike lahko zelo uporabno, za izdelavo raznih nalog, delovnih listov, pri preizkusih znanja itd.

V izvedbi naloge mi je bilo najbolj všeč samo učenje programa in odkrivanje vseh možnosti, ki jih program omogoča. Opazila sem, da so se mi z odkrivanjem vedno več možnosti v programu tudi meni začele porajati dodatne ideje, kaj bi na sliko lahko še dodala, kako bi katero operacijo lahko izvedla na bolj učinkovit način, itd.

V definiciji naloge izvajalca vzpodbudila k raziskovanju še ostalih možnosti, ki jih lahko uporabi za izbrano nalogo. Npr. za izris stožca bi namesto Inkscape lahko uporabila program SketchUp, ki omogoča tudi tridimenzionalno modeliranje.

(Skupno 40 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost