5. naloga: preverjanje in ocenjevanje znanja z IKT

Za preverjanje znanja učencev sem si izbrala predmet matematika, kjer sem preverjala znanje v sklopu potence. Cilji preverjanja znanja te taksonomske ravni so:

  • izračunajo vrednost potence (osnova je lahko celo število, ulomek, decimalno število ali kvadratni koren števila),
  • razumejo razliko med zapisoma (–a) n in –an, n∈N,
  • izračunajo kvadratni koren popolnih kvadratov manjših števil,
  • delno korenijo,
  • racionalizirajo imenovalec ulomka,
  • množijo in delijo potence z enakimi osnovami.

 

Kahoot

S programskim orodjem Kahoot sem pripravila naloge za preverjanje znanja o potenciranju in korenjenju. Naloge si sledijo od lažjih proti težjim, pri čem se povečuje dovoljeni čas za razmislek. Večino nalog bi učenci lahko rešili na pamet, razen morda najtežjih nalog, kjer bi za bolj zanesljiv rezultat kdo želel tudi kaj zapisati. V takšnem primeru sem za nalogi namenila večji dovoljeni čas reševana in med možne odgovore vključila več nesmiselnih, tako da je v pomoč tudi metoda izločanja. Naloge so takšne, da učence vzpodbujajo k kognitivnemu pristopu, da uporabijo čim več pravil osnovnih pri potenciranju in korenjenju (na primer tudi vrstni red operacij, racionalizacija,…).

Goformative

Naloge sem v programskem orodju Formative sestavila na podoben način kot pri Kahootu. Najprej mora učenec rešiti lažje naloge in nato se stopnja težavnosti povečuje.

Pripravila sem različne tipe nalog:

  • naloge z več možnimi podanimi odgovori,
  • naloge pri katerih odgovor napišejo sami,
  • nalogo oziroma trditev z možnost odgovora True/False (pravilno/nepravilno).

 

Primerjava

Kahoot je zelo enostaven za uporabo. Vsak kviz, ki ga narediš lahko predhodno pregledaš in zaigraš, če je kje prišlo do napak. Formative je bolj kompleksen.

Kahoot je časovno omejen, možno je samo označiti pravilni odgovor (obstaja še opcija domača naloga). Formative pa ima veliko različnih možnosti za različne tipe nalog kar omogoča več načinov preverjanja in izpeljave nalog.

Kahoot ima velik vmesnik za izdelavo matematičnih formul veliko boljši kot Formative, ki ima možnost matematičnega zapisa le ponekod, kar me je zelo zmotilo. Pri obeh nekaterih operacij sploh ni bilo možno prikazati na način, kot ga običajno uporabljamo v naših šolah.

Pri Kahootu in pri Formative dobijo tako učenci kot učitelji povratne informacije o  pravilnih in nepravilnih odgovorih, kar se mi zdi zelo pomembno za napredek pri učenju.

Meni osebno je glede na zgoraj opisane opazovane lastnosti bolj priročen program Kahoot, saj je enostaven za uporabo, ima boljšo možnost uporabe matematičnih formul in omogoča hitro in učinkovito preverjanje znanja.

Refleksija

Naučila sem se uporabljati oba programa. Menim, da je pri izdelavi kviza, ki spodbuja učenje in pridobivanje znanja bolj pomembna sama vsebina kot pa oblika. Vsebini sem zato namenila največ časa. Zavedam pa se, da če oblika kviza ni zadosti privlačna, kviz ne bo zanimiv in zato ne bo dosegel svojega namena. To velja za oba programa, vendar je za primeren končni izdelek v Formativu potrebnega dosti več znanja in časa, saj nekatere funkcije niso vedno pri roki, na primer matematični  zapis lahko uporabimo samo ponekod. Zelo všeč mi je bil predogled kviza v programu Kahoot, kar je pomembno, da dobimo takšen končni izdelek (kviz) kot smo si ga zamislili, oziroma, da je v njem čim manj napak.

Pridobljeno znanje, ki sem ga dobila pri delu s tema programoma zelo uporabno, saj kvizi lahko zelo pritegnejo učence in na nek način omogočajo razbremenitev učitelja v tistem delu, ko gre za ponavljanje oziroma za utrjevanje snovi. Tak način je za učence lahko tudi bolj zabaven in omogoča individualno interaktivnost.

Naslov te naloge omogoča še veliko širši pogled na uporabo IKT za preverjanje in ocenjevanje znanja, kot je nato predvideno v sami definiciji.  Predvsem imam v mislih ocenjevanje znanja, ki ni vezano na elektronsko izpolnjevanje kvizov, ampak v obliki prostega besedila (kot npr. ta naloga). Tematika se lahko povezuje tudi z identifikacijo, uporabo strojne opreme, ipd.

(Skupno 34 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost