6. naloga: izobraževalna igra
Je matematična igra, namenjena učencem od vrtca pa do 8.razreda. Izbirajo lahko med različnimi tematskimi sklopi izbranega razreda. Na začetku si izbereš razred in snov, ki bi jo rad vadil. Cilj igre je, da s pravilnim odgovorom na vprašanje klikneš na škatlo s tem odgovorom in rešiš čim več živali, pri tem pa je število poskusov omejeno. Stopnja težavnosti igre se s stopnjami povečuje. Je v angleškem jeziku.
-
IGRA: Mathman – Fraction Addition Unlike Denominator
Matematična igra za urjenje seštevanja ulomkov z različnimi imenovalci. Cilj te naloge je izračunati vsoto dveh ulomkov in pojesti duhca, ki ima pravilno vsoto. Z nivoji postajajo naloge vedno bolj težke. Igra je zanimiva, ima jasna navodila, ki pa so v angleščini. Nudi hitro vadbo seštevanja ulomkov z različnimi imenovalci. Namenjena je učencem 7.razreda, kjer bi učenci znali ulomek krajšati in razširiti z danim številom, ulomka razširiti na skupni imenovalec, ter seštevati, odštevati, množiti in deliti ulomke.
KRITERIJ VREDNOTENJA:
Izobraževalna igra mora biti sistematično sestavljena in enostavna za uporabo. Navodila igre morajo biti jasna in v razumljivem jeziku. Pomembno je, da ima skriti cilj, da je zanimiva, saj tako pritegnejo otroke in jim ponudijo nek izziv, veselje pri reševanju nalog. Stopnje pri igri se morajo smiselno nadgrajevati, saj bi v nasprotnem primeru igra postala dolgočasna in jim ne bi nudila izziva.
Refleksija
Bila sem presenečena, ker v nasprotju z mojimi pričakovanji na spletu nisem hitro našla veliko izobraževalnih iger, ki bi bile narejene tako, da bi igralce (učence) pritegnile z zanimivo grafiko, hkrati pa zagotovile tisto čemur so v osnovi namenjene – torej učenju.
Danes so takšne igre na voljo tudi za pametni telefon (android), vendar je večina dobrih iger plačljivih. Več izbire med brezplačnimi igrami je na spletu pri takšnih, ki so napisane za osebne računalnike.
Pri izvedbi naloge sem največ časa porabila za iskanje potencialno primernih programov, potem pa sem morala igro tudi odigrati, da sem ugotovila njeno primernost za željeno vrsto naloge.
Zelo omejena je tudi ponudba takšnih iger v slovenskem jeziku.
V definicijo te naloge bi morda sodila tudi raziskava možnih negativnih učinkov uporabe takšnih iger, na primer ali lahko povzročijo neželeno, pretirano uporabo računalnikov (ali pametnih telefonov) pri mlajših uporabnikih. Nisem namreč zasledila, da bi imela katera ot teh iger tudi časovno omejitev igranja.