#6 – Izobraževalna igra
-
igra: SPEEDWAY
V šestem razredu se pri matematiki učenci iz sklopa računske operacije z ulomki učijo seštevati in odštevati ulomke. Učna cilja, ki ju učenci usvojijo sta: danim ulomkom poiščejo najmanjši skupni imenovalec ter seštevajo in odštevajo ulomke.
Speedway je igra, kjer učenci tekmujejo, kdo bo hitreje prišel na cilj. Tisti, ki najhitreje pravilno sešteva oz. odšteva ulomke, zmaga. Vprašanje sestavlja vsota oz. razlika dveh ulomkov, na razpolago pa so 4 odgovori, med katerimi je en pravilen. Ulomke je treba krajšati oz. jih razširjati na najmanjši skupni imenovalec. Težavnost računov se stopnjuje. Učenci morajo biti med igro zbrani in hitri. Na enkrat tekmuje 12 tekmovalcev, lahko tudi z računalnikom. Na koncu se prikaže lestvica vseh igralcev in uspešnost pri reševanju.
Igro bi uporabila pri matematiki pri utrjevanju seštevanja in odštevanja ulomkov. Učiteljica bi podala jasna navodila, saj je igra v angleščini. Sestavila bi skupine po 12 učencev ali manj, da bi tekmovali med seboj.
2. igra: DIVIDING FRACTIONS SOCCER GAME
V tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju se učenci pri matematiki iz sklopa računske operacije z ulomki učijo množiti in deliti ulomke. Učni cilji, ki jih učenci usvojijo so: množijo in delijo ulomke, danemu ulomku določijo obratni ulomek ter ulomke okrajšajo.
Je zabavna in matematična igra, kjer se učenci preizkusijo v deljenju ulomkov. Igro lahko igrajo sami, v paru ali skupinah, saj v igri tekmujeta dve ekipi, ki se izmenjujeta v odgovarjanju zastavljenih nalog. Če želi dobiti točke in udariti žogo, mora najprej pravilno odgovoriti na primer iz deljenja ulomkov. Na razpolago so 4 odgovori, en pa je pravilen. Če odgovori pravilno, prejme 2 točki in poskus strela na gol. V primeru zadetka prejme še bonus točko. Če ekipa odgovori napačno, ne dobi točk. Vsaka ekipa dobi 5 vprašanj, zmaga tista, ki zbere več točk.
Pri pouku matematike bi igro vključila kot ponavljanje deljenja in tudi množenja ulomkov. Učence bi dala v pare in jim podala jasna navodila.
Kriteriji vrednotenja izobraževalnih iger
Igre morajo biti izobraževalne in hkrati zabavne. Pomembno je, da so enostavne za uporabo. Bolj kot bo igra zanimiva, bolj bo pritegnila otroke k igranju. S premagovanjem izzivov igralci poskušajo sodeči cilj. Upoštevati morajo pravila igre. Igre morajo imeti podane učne cilje. Igre se lahko igra individualno, v skupinah/dvojicah, kjer sodelujejo med seboj ali pa v ekipah, kjer tekmujejo med seboj.
Refleksija
Če bi imela več časa, bi poiskala še več iger, mogoče kakšne novejše. Poiskala bi tudi igre za druge teme pri matematiki. Največ časa sem posvetila iskanju iger, saj menim, da je težko najti primerne, ensotavne in uporabne igre, ki bi jih lahko uporabili pri pouku matematike. Težko je najti igro, ki je izobraževalna in hkrati zabavna. Kot učiteljica matematike bom z veseljem kdaj uporabila igre za utrjevanje ali ponovitev snovi, saj bi s tem popestrila pouk in tudi učence bi s tem pritegnila. Pri izdelavi naloge mi je bilo najbolj všeč preizkušanje iger, saj nikoli prej nisem igrala podobnih iger v zvezi z matematiko.