Izobraževalna igra

V tem prispevku sem raziskovala različne izobraževalne igre na spletu, ki jih učitelji lahko vključijo v učno uro, bodisi kot uvod v obravnavo nove učne snovi bodisi v etapo utrjevanja ali ponavljanja. Spletne izobraževalne igre so, če so primerno izbrane, koristne, saj se učenci učijo ali ponavljajo na bolj zabaven način, kar jim zviša motivacijo in je učenje bolj aktivno in kakovostno. Poleg tega imajo velikokrat možnost videti določeno stvar, pojav animirano, ne zgolj na papirju, in jim to pomaga pri lažji predstavi o sami snovi, torej je izobraževalna igra lahko uporabljena tudi kot metoda demonstracije.

Če se učitelj odloči za vključitev izobraževalnih iger v učni proces, je pomembno, da igro izbere premišljeno, tako da na učence vpliva pozitivno in ne obratno. Pomembno je, da so igre zabavne, vendar mora biti poudarek na izobraževalni komponenti, tako da igra zajema predvidene učne cilje. Učenci morajo v njej prepoznati snov in primere, obravnavane v šoli in se zavedati, da gre kljub drugačni metodi dela še vedno za učenje. Menim, da so pri izobraževalni igri pomembna jasna in kratka navodila ter tudi, da sama igra ne traja predolgo. Izobraževalna igra mora biti ravno prav zahtevna za učence, katerim jo bomo predstavili, ne sme biti prelahka, saj se bodo dolgočasili in ne sme biti pretežka, saj bodo učenci obupali pri igranju. Pomemben kriterij pri izbiri igre je tudi grafična predstavitev. Igra mora biti vizualno privlačna in zanimiva za učence. Pri kakovostni igri se mi zdi pomembna tudi povratna informacija, da učenci takoj izvedo, ali je njihov odgovor pravilen ali ne, oziroma tudi kakšen je pravilen odgovor.

Pri iskanju iger sem imela veliko težav pri izbiri, saj je objavljenih ogromno spletnih iger za prvo in drugo vzgojno – izobraževalno obdobje, iger za tretjo vzgojno – izobraževalno obdobje, ki bi bile primerne ter zadoščale učnim ciljem in mojim kriterijem za kakovostno izobraževalno igro, pa veliko manj.

Prva igra, ki sem jo izbrala, se imenuje Reflect and rotate. Povezava do igre: https://www.mathplayground.com/reflect_and_rotate.html.

  • Predmet: matematika,
  • Tematski sklop: transformacije,
  • Učni cilji: učenci poznajo transformacije in njihove lastnosti, učenci zrcalijo lik čez izbrano premico, učenci oblikujejo vzorce z vrtežem in zrcaljenjem,
  • Učna etapa: utrjevanje.

Igra generira nek vzorec v koordinatnem sistemu in preslikave oziroma rotacije, ki jih moraš na tem liku opraviti.

S klikom na kvadratek, ga označiš, s ponovnim klikom pa oznako odstraniš. Ko učenec nariše lik, za katerega meni, da je pravilen, pritisne gumb check. Dobi povratno informacijo o pravilnosti odgovora, če je pravilen, lik obarva zeleno, sicer obarva rumeno vse kvadratke, ki so nepravilno označeni oziroma niso označeni.

Izbrana igra se mi zdi po mojih kriterijih primerna za uporabo v razredu. Navodila za igro so jasna in v vsakem sklopu je nekaj primerov, tako da je čas reševanja prilagodljiv. Grafika je v več barvah in nasploh prilagojena tako, da je privlačna za učence. Po reševanju učenec dobi jasno povratno informacijo o pravilnosti in pravo rešitev. Različni primeri se razlikujejo po zahtevnosti, tako da ustreza tudi načelu diferenciacije. Zadošča postavljenim učnim ciljem.

Druga igra, ki sem jo izbrala se imenuje Decention. Povezava do igre: https://www.mathplayground.com/Decention/index.html.

  • Predmet: matematika,
  • Tematski sklop: racionalna števila in računske operacije z ulomki,
  • Učni cilji: učenci primerjajo ulomke z enakimi in različnimi imenovalci, učenci zapisujejo ulomek z decimalno številko in kot odstotek,
  • Učna etapa: utrjevanje.

Igra generira števila, v obliki ulomkov, decimalnih števil in odstotkov.

Učenec mora števila razvrstiti v kroge tako, da so v enem krogu vsa tista, ki predstavljajo isto število. Ko jih razvrsti, pritisne gumb check. Če vse razvrsti pravilno, mu igra to sporoči in lahko napreduje v naslednji nivo.  Če jih razvrsti napačno, se obarvajo tisti krogi, v katerih števila v njem niso ekvivalentna.

Tudi ta igra se mi zdi primerna za uporabo pri pouku. Koncept naloge je razumljiv in naloga je rešljiva v relativno kratkem času. Je ilustrirana in grafično tako oblikovana, da je blizu učencem. Zagotovljena je povratna informacija in namig o pravi rešitvi. Vsak naslednji nivo je težji, zato je zadoščeno tudi načelu diferenciacije. Igra zadošča učnim ciljem.

Pri delanju tega prispevka sem ugotovila, koliko različnih spletnih izobraževalnih iger obstaja. Veliko časa sem porabila za brskanje po internetu, da bi našla takšne, ki bi bile najbolj primerne in prepričana sem, da če bi imela časa še več, bi našla še mnogo drugih.  Vesela sem, da sem morala opraviti to nalogo in posvetit čas iskanju izobraževalnih iger, ker se prej temu nisem veliko posvečala. Zdaj ko sem na tem področju bolj ozaveščena. bom takšen način dela kot bodoča učiteljica sigurno večkrat uporabila pri svojih urah. Pri delanju tega prispevka, sem pomislila tudi na ustvarjanje takšnih spletnih izobraževalnih iger in menim, da bi bila tudi ta komponenta zelo zanimiva in koristna za nas, bodoče učitelje.

 

 

 

(Skupno 50 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost