Intervju: Domače naloge

VPRAŠANJA

Za empirični del seminarske naloge sem se odločila, da bom naredila intervju z učenci na temo domače naloge. Namen intervjuja je bil, da preverim ali se učenci zavedajo kakšen je namen in cilj domačih nalog in kako domača naloga vpliva na njih. Med spraševanjem sem se še posebej osredotočila na vprašanj ki so zajemala temo posredovanje, izvrševanje in preverjanje domačih nalog. Opravila sem štiri intervjuje. Učenci so se med seboj razlikovali po starosti. Dva učenca sta obiskovala osnovno šolo, eden gimnazijo in drugi srednjo šolo. Z dovoljenjem učencev in staršev sem pogovor tudi snemala. Pogovor sem tudi večkrat poslušala doma, da sem zajela bistvo. Ko sem spraševala učence sem si tudi sproti zapisovala odgovore. Odgovore sem tudi vsakemu učencu prebrala, da je učenec videl ali ga razumem kaj mi je želel povedati. Ob pogovoru z učenci sem ugotovila, da so domače naloge sestavljene brez nekega dobro premišljenega cilja. Na uspešnost opravljanja domačih nalog je odvisna od natančnosti in načina posredovanja navodil njihovega izvrševanja, učitelji bi morali za posredovanje domačih nalog nameniti več časa. Pogosto se zgodi, da učenci ne razumejo navodil za opravljanje domače naloge, zato se jo lotijo z večjim bremenom. Za pregledovanje domačih nalog pa si večino učiteljev ne vzame dovolj časa ali pa domače naloge sploh ne pregleduje. Učenci najraje delajo praktične domače naloge.  Pri takih vrstah nalogah se lahko sprostijo, uporabljajo svojo domišljijo, so ustvarjalni, … Najraje delajo referate, izdelke in seminarske naloge. Za izdelavo seminarskih nalog učenci dobijo na izbiro več tem in si izberejo temo, ki je blizu njihovim interesom. Najraje delajo domače naloge pri predmetih, ki so jim blizu njihovim interesom in jim ne delajo problemov. Nekateri učenci so bolj sposobni pri naravoslovnih predmetih, zato raje opravljajo domačo nalogo na primer iz predmeta matematike. Preostali učenci imajo raje družboslovne predmete, zato raje opravljajo domačo nalogo iz predmeta geografije. Če bodo učitelji domače naloge  skrbno načrtovali, jih bojo učenci tudi z veseljem opravljali.

(Skupno 104 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost